مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

پیشگیری از تداخل غذا - دارو، بسیار دشوار می باشد


«حسین تنهایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مذاکرات برای بازگشت بدهی کره جنوبی به کشور آغاز شده است و قول هایی برای پرداخت آن از سوی این کشور داده شده است، اما تاکنون شاهد هیچ اقدام عملی نبودیم. وی افزود: در این مذاکرات موضوع تهاتر نیز مطرح شده که حداقل کاری است که کره جنوبی می تواند در راستای پرداخت بدهی ها انجام دهد. به همین جهت، پیشگیری از تداخل غذا - دارو، بسیار دشوار بوده و در حال حاضر نیز مطالعات بیشتری نسبت به تداخل دارو - دارو انجام شده است تا تداخل غذا - دارو. تولید این داروها با توجه به تفاوت قابل ملاحظه قیمت محصولات تولید داخل به نسبت نوع وارداتی و داشتن بستری مناسب، راهکاری برای شرکتهای بیمه برای جلوگیری از پرداخت اضافه خواهد بود. مواد موثره دارویی، در کیفیت، قیمت و دسترسی به محصولات نهایی دارویی بسیار تاثیرگذار هستند.به همین دلیل کشورهای مختلف با سیاستگذاری مناسب در تامین مواد اولیه دارویی، برای ایجاد دسترسی مناسب به داروهای با کیفیت و قیمت مناسب، تلاشهای زیادی میکنند.با توجه به اهمیت سیاستگذاریهای تامین مواد اولیه دارویی، پژوهشگران داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مطالعهای تاثیر سیاستهای تامین مواد اولیه دارویی در کشور، بر قیمت، کیفیت و دسترسی داروها را مورد بررسی قرار دادند.


به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « محمد حسن عصاره » افزود: با توجه به چالش هایی که در کشورمان در زمینه تامین مواد اولیه استاندارد گیاهان دارویی وجود داشت و سرمایه گذاری زیادی در صنایع میانی صورت نگرفته بود، ایده راه اندازی پالایشگاه تولید مواد اولیه با رعایت بالاترین استانداردهای بین المللی توسط بخش خصوصی در سال ۱۳۹۷ شکل گرفت. داروسازی آوه سینا بر اساس گزارش آمار نامه سال 95 دارویی کشور، در بین ۱۴۵ شرکت داروسازی، رتبه ۳۹ را در فروش عددی و رتبه ۴۸ را در فروش ریالی به دست آورد. به گزارش ایسنا، علی حاجی ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان فناوری اطلاعات حوزه سلامت، پروندههای الکترونیک، مشاورههای آنلاین، نسخههای آنلاین و تبلیغات تخصصی در حوزه پزشکی و دارویی را از جمله محورهای فعالیت این شرکت دانست و گفت: شرکتهای داروسازی برای آزمایش مواد و داروهای مختلف روی گیرندهای که در درون بدن قرار دارد، گاهاً هزینههای گزافی را متحمل میشوند، آنها مواد مختلفی را که معمولاً قیمت بالایی هم دارد، آزمایش میکنند تا ببینند گیرنده های درون بدن به کدام یک از این مواد و داروها، واکنش مناسبی نشان میدهد. مدیرعامل شرکت دانشبنیان ادامه داد: برای مسائلی در زمینه تبلیغات برخط شرکتهای دارویی، پزشکی و تجهیزات پزشکی، حفرهها و چالشهایی وجود داشت و شرکتهای سنتی تبلیغاتی نمیتوانستند درک صحیحی از ماهیت محصولات این حوزه را به مخاطب، ارائه کنند.

وی بیان کرد: برای مسایلی در زمینه تبلیغات برخط شرکتهای دارویی، پزشکی و تجهیزات پزشکی، حفرهها و چالشهای وجود داشت و شرکتهای سنتی تبلیغاتی نمیتوانستند درک صحیحی از ماهیت محصولات این حوزه را به مخاطب، ارائه کنند. همان طور که حتما می دانید میزان حساسیت در حوزه تولیدات دارویی و پزشکی بسیار بالا بوده و حتی با چیزی پیچیده تر از مواد اولیه لازم برای حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی روبرو هستیم. وی همچنین گفت: امروز با فشاری که از خارج به ما تحمیل میشود، ما به این توانمندی رسیدهایم که همت کنیم و مواد اولیه دارویی را در داخل تولید کنیم و همان طور که توانستیم ۹۷ درصد داروهای مورد نیازمان را در کشور تولید کنیم، میتوانیم در حوزه تولید مواد اولیه نیز به این اعداد و ارقام برسیم. رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: چین و هند مهمترین تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی در دنیا هستند اما کشورهای اندکی هستند که این مواد موثره را می توانند به داروهای ساخته استاندارد تبدیل کنند و ایران یکی از کشورهای پیشرفته در داروساری دنیاست که امروز ۹۷ تا ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز بیماران کشور را در داخل تولید می کند و داروهایی که هنوز تولید نمی شوند یا به علت تعداد کم بیماران که گاهی ۵۰ تا ۱۵۰ نفر است توجیه اقتصادی ندارد یا داروهای جدیدی است که به تازگی وارد بازار دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حمیدرضا علیپور امروز در بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: شرکت تماد به عنوان یکی از شرکتهای دانشمحور در حوزه مواد موثر دارویی با دو دهه سابقه صادراتی به 45 کشور مواد اولیه صادر میکند و از افتخارات ما صادرات مواد موثره دارویی به دو کشور هند و چین است که این دو کشور خود از بزرگترین صادرکنندگان مواد موثر دارویی در جهان به شمار می روند. خرداد: رییس کمیسیون اقتصادسلامت اتاق بازرگانی تهران از بلاتکلیفی ۲۲۰ میلیون دلار ارز ترجیحی تخصیص یافته به شرکتهای دارویی در چین خبر میدهد و میگوید: « کنلون بانک دیگر با ایران همکاری نمیکند، اگر بانک مرکزی راهی برای انتقال ارز پیدا نکند با کمبود دارو مواجه میشویم» به گزارش تجارتنیوز، چند روز پیش محمود نجفی عرب، رییس کمیسیون اقتصادسلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که واردات انواع دارو و مواد اولیه دچار مشکل شده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، روز گذشته حضرتآیتالله امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک سخنرانی زنده و تلویزیونی با مردم به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام ۱۹ دیماه مردم قم مطالب و نکات پر اهمیتی را بیان فرمودند.

مرجع مقاله:

https://irchem.ir/pharmaceutical/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد