مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

هزینه آزمون تافل در سال 2024 چقدر خواهد بود؟


هزینه آزمون آنلاین تافل (Toefl iBT) یکی از هزینه هایی است که دیر یا زود افرادی که قصد تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید پرداخت کنند. هزینه آزمون از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و توسط موسسه ETS به دلار تعیین می شود.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی به زبان انگلیسی را دارید یا قصد دارید در کشورهای دیگر کار کنید، لطفا این پست سفیر ایران و کشورهای اطراف مانند ترکیه، امارات متحده عربی، هزینه آزمون تافل در گرجستان و 2024 را مطالعه کنید. ارمنستان را خواهید یافت.

هزینه آزمون تافل Home Edition در سال 2024


قیمت و هزینه توسط سازمان بین المللی ETS تعیین می شود که آزمون تافل را برای هر کشور با توجه به بودجه خود برگزار می کند.

قیمت آزمون تافل در ایران

برخی از آموزشگاه های زبان ایرانی که زیر نظر سازمان ETS فعالیت می کنند ماهانه چندین بار آزمون تافل را برگزار می کنند. مبلغی که فرد برای شرکت در این آزمون ها باید بپردازد 265 دلار آمریکا است. متأسفانه برای انجام این پرداخت نمی توانید از کارت های بانکی اعضای شبکه شتاب استفاده کنید، البته در سال های اخیر سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نماینده رسمی موسسه ETS در ایران مسئولیت آزمون های تافل iBT و تافل را بر عهده دارد. نسخه خانگی. . در کشور می توانید از طریق پورتال سازمان سنجش آموزش کشور (Sanjesh.org) ثبت نام و کپی آزمون تافل را خریداری کنید.

علاوه بر هزینه آزمون پایه تافل که برای شرکت کنندگان در ایران 265 دلار است، یک سری هزینه های احتمالی و ثانویه نیز وجود دارد که باید قبل از ثبت نام با آن ها آشنا شوید.

نحوه ثبت نام و خرید گواهینامه تافل در ایران:جی آر ای هوم ادیشن 


پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، قسمت آزمون تافل را در لیست آزمون ها، قسمت آزمون های بین المللی را وارد کرده و آن را انتخاب کنید.

سپس بر روی ثبت نام کلیک کنید و اطلاعات شخصی و آموزشی خود را وارد کنید. سپس تاریخ و مرکز آزمون را انتخاب کرده و هزینه آزمون را با کارت بانکی عضو شتاب خود پرداخت کنید.

نکات مهم قبل از خرید TOEFL Pass:

ظرفیت ثبت نام آزمون تافل محدود است پس هر چه سریعتر ثبت نام کنید

هزینه ثبت نام آزمون تافل در ایران 265 تومان می باشد.

شما می توانید هر 12 روز یک بار در آزمون تافل شرکت کنید.

در صورت انصراف از آزمون، می توانید تا 4 روز قبل از تاریخ امتحان، بازپرداخت را ارسال کنید.

نکات و راه های لغو آزمون تافل و دریافت وجه:

اگر به هر دلیلی از شرکت در آزمون تافل خودداری کردید، به یاد داشته باشید که فقط تا 4 روز قبل از تاریخ آزمون می توانید شرکت در آزمون را انصراف دهید و وجه کامل را دریافت کنید. چنانچه به دلایلی کمتر از 4 روز تا شروع آزمون باقی مانده باشد 50% مبلغ پرداختی به عنوان جریمه از مبلغ پرداختی کسر خواهد شد.

مراحل خروج از آزمون:

به وب سایت ETS مراجعه کنید.

وارد حساب کاربری شوید

به بخش "ثبت نام من" بروید.

آزمون مورد نظر را انتخاب کنید.

روی دکمه "لغو تست" کلیک کنید.

سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

نکات مهم:

هزینه انصراف به دلار محاسبه و کسر می شود.

بازپرداخت ممکن است تا 7 روز کاری طول بکشد تا به حساب شما واریز شود.

در صورت بروز مشکل با مرکز تماس ETS تماس بگیرید.

نحوه تغییر هزینه و تاریخ آزمون تافل

برای تغییر تاریخ آزمون تافل؛ مثل لغو امتحان. تاریخ آزمون باید حداقل 4 روز قبل از تاریخ امتحان تغییر کند و جریمه ای دریافت نمی شود، اما اگر به هر دلیلی کمتر از 4 روز قبل از تاریخ امتحان باشد. 60 دلار جریمه پرداخت خواهد شد. توجه داشته باشید که هر کسی می تواند تاریخ امتحان را تنها 3 بار در سال تغییر دهد.

هزینه های ثبت نام مجدد آزمون تافل:

هزینه ثبت نام مجدد در آزمون تافل بستگی به تاریخ درخواست دارد، یعنی اگر زمان کافی تا زمان شروع آزمون وجود داشته باشد، هزینه ثبت نام 265 تومان می باشد. به یاد داشته باشید که بین دو امتحان باید حداقل 3 هفته فاصله باشد. اما برای ثبت نام دیرهنگام (2 تا 7 روز قبل از تاریخ امتحان)، هزینه ثبت نام برای هر نفر 305 دلار است.

هزینه اعتراض به نمره تافل

هزینه به چالش کشیدن نمره تافل برای هر بخش اسپیکینگ یا رایتینگ 80 دلار است.

نکات مهم قبل از ثبت اعتراض نمره:

شما می توانید نمره خود را تا شش ماه پس از تاریخ آزمون به چالش بکشید.

ایراد فقط برای قسمت اسپیکینگ و رایتینگ امکان پذیر است و امکان اعتراض به نمرات قسمت ریدینگ و لیسنینگ وجود ندارد.

در صورت اعتراض، نمره شما توسط ممتحن دیگری مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد.

امتیاز جدید شما ممکن است بالاتر، کمتر یا مشابه امتیاز قبلی شما باشد.

بازپرداخت:

در صورتی که امتیاز شما 4 امتیاز یا بیشتر افزایش یابد، هزینه تجدید نظر مسترد خواهد شد.

در غیر این صورت هزینه شکایت مسترد نخواهد شد.

آهنگ جدید مهدی یراحی به نام «برای تو این تموم شدن عجیبه که اینقدر عادیه»

متن آهنگ برای تو این تموم شدن عجیبه که اینقدر عادیه مهدی یراحی

چقد زود یادت رفت که قرار بود هیچ وقت از دلامون دور نیوفتیم به شروع این احساس که قرار بود عشق باشه هر دوتامون بله گفتیم بین ما تو اون روزا یه عشق محکم بود شدیم آدم و حوا مثل ما کم بود آدم یه وقتایی بی علت تغییر میکنه فراموش کردم حوا هم آدم بود کسی که برای بودن کنار تو زندگیشو داد منم ولی بعد رفتنت شاید اینو یادتم نیاد برای تو این تموم شدن عجیبه که انقد عادیه دنیا برای من بدون تو یه انفرادیه کاش این همه بدون منطق دوست نداشتم کاش عشق تو هیچ موقع پاشو تو قلبم نمیذاشت اومدم پا به پات از نفس افتادم بهشتو به تجربه ی با تو بودن از دست دادم