مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

کارت شناسایی در ترکیه


همانطور که می دانید مهاجران و گردشگران ایرانی می توانند بدون ویزا وارد ترکیه شده و اقامت 90 روزه یا 3 ماهه در ترکیه داشته باشند. با این حال، اگر فردی بخواهد بیش از این مدت در ترکیه بماند، باید اجازه اقامت ترکیه یا کارت کیملیک ترکیه را دریافت کند. در این مقاله شرکت مهاجرتی شاهان  به ارائه جزئیات و شرایط اخذ کارت کیملیک ترکیه، مدارک لازم و توضیحات در مورد نحوه تمدید کارت کیملیک ترکیه می پردازیم.


کارت شناسایی ترکیه چیست؟

کارت کیملیک ترکیه نوعی شناسنامه مشابه کارت ملی در ایران است، البته داشتن این کارت به معنای پذیرش شهروندی ترکیه نیست، بلکه فقط به عنوان مقیم ترکیه اجازه سفر به این کشور را دارید. این کشور. . بر این اساس متقاضی اجازه اقامت در این کشور را برای مدت معینی خواهد داشت. از طرفی این کارت کیملیک برای افرادی مناسب است که قصد سفر توریستی و اقامت بیش از 3 ماه در ترکیه را دارند که در ادامه در این مورد توضیح داده خواهد شد.

آشنایی با مشخصات مندرج در کارت ترکیه کیملیک

کارت کیملیک ترکیه مانند کارت ملی ایران دارای ویژگی های منحصر به فردی است. بنابراین این کارت و عکس شامل کلیه مشخصات متقاضی شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و شماره سریال 11 رقمی می باشد. در پشت این کارت نیز اطلاعاتی از قبیل نوع سکونت، شهر محل سکونت، تاریخ صدور آپارتمان و مدت اعتبار کارت درج شده است. با توجه به تصویر زیر که نمونه کارت کیملیک ترکیه می باشد.

توجه داشته باشید مدت اعتبار کارت کیملیک در ترکیه بستگی به مدت زمان اقامت فرد در این کشور دارد. مدت اعتبار این کارت از 6 ماه تا 2 سال است و پس از این مدت اعتبار کارت به پایان می رسد و دارنده باید ترکیه را ترک کند. بنابراین مهاجران خارجی با این کارت در مدت اقامت در این کشور هویت مشخصی خواهند داشت.

شماره کارت کیملیک منحصر به فرد متقاضی است و در صورت وارد کردن شماره خود در سیستم هر سازمانی در ترکیه، باید تمامی اطلاعات شخصی خود از قبیل نام، شهروندی اصلی، محل اقامت در ترکیه و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. نام پدر، نام مادر و غیره. نمایش داده می شود. پس سعی نکنید این شغل را به یک مهاجر دیگر بسپارید.

کاربرد کارت کیملیک ترکیه چیست؟

کارت کیملیک ترکیه کاربردها و کاربردهای زیادی دارد مانند کار در ترکیه. برای کار در ترکیه باید هویت خود را به کارفرما اعلام و اثبات کنید، در ضمن کارت کیملیک هویت شما را در ترکیه ثابت می کند و می توانید در شرکت های معتبری که از آن استفاده می کنند مشغول به کار شوید.

همچنین متقاضیان تحصیل در ترکیه که کارت کیملیک نشان دهنده هویت اولیه خود را به دانشگاه های ترکیه ارائه می کنند، می توانند با استفاده از اطلاعات درج شده در این کارت، پرونده تحصیلی خود را در هر دانشگاهی ارسال کنند. اتباع خارجی برای خرید ملک در ترکیه نیاز به کارت کیملیک جهت ثبت نام و امضای سند با اطلاعات خود در هنگام امضای قرارداد دارند.

راه های دریافت کارت کیملیک ترکیه

کارت کیملیک ترکیه را می توان از چند طریق دریافت کرد. با این حال، مهاجران خارجی می توانند برای کارت کیملیک، مجوز اقامت توریستی، درخواست دهند. ثبت شرکت در ترکیه شما می توانید با اجاره یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کنید.

اما در این بین یکی از ساده ترین راه های دریافت کارت کیملیک در ترکیه، گرفتن اقامتگاه توریستی است. برای اطلاعات بیشتر مقاله ویزای توریستی ترکیه را مطالعه کنید.

بنابراین متقاضی در هنگام ورود به ترکیه باید آپارتمان اجاره کند و با ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت این کارت اقدام کند. برای دریافت کارت کیملیک باید قرارداد اجاره قانونی و رسمی ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی ارائه دهید تا مراحل صدور کارت به راحتی طی شود.

شرایط اخذ کارت کیملیک در ترکیه

متقاضیان یا کسانی که یکی از روش های مهاجرت به ترکیه را انتخاب می کنند می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت کیملیک کارت اقدام کنند. در ادامه این مقاله به مراحل رسیدن به این امر اشاره خواهیم کرد.

با مراجعه به وب سایت وزارت امنیت دولتی ترکیه به آدرس fa.goc.gov.tr ​​فرم درخواست اجازه اقامت را به دو زبان فارسی و انگلیسی تکمیل کنید.

ثبت نام برای قرار ملاقات برای دریافت کارت (نه بیشتر از 3 ماهگی)

دریافت شماره سریال یا سریال 11 رقمی از طریق نزدیکترین اداره مالیات به محل سکونت شما در ترکیه

ثبت اجاره و ثبت املاک با مهر در دفاتر اسناد رسمی ترکیه

بنابراین اگر تمامی این مراحل را برای دریافت کارت کیملیک گذرانده اید باید به یکی از شعبه های مشخص مراجعه کرده و پس از دریافت رسید منتظر تایید اداره مهاجرت ترکیه باشید. اگر اجازه اقامت شما توسط اداره مهاجرت پذیرفته شود، کارت کیملیک ترکیه از طریق پست برای شما ارسال می شود.

لازم به ذکر است که مهاجران خارجی مقیم ترکیه و قصد درخواست کارت کامیلا به خصوص ایرانیان طبق قوانین مهاجرتی ترکیه ملزم به داشتن بیمه نامه برای کلیه افراد مقیم ترکیه می باشند. در این راستا متقاضیان اقامت در ترکیه باید تمامی اعضای خانواده و فرزندان زیر 18 سال خود را به همراه داشته باشند. اگر تصمیم به اخذ اقامت موقت در ترکیه گرفته اید، توصیه می کنیم برای دریافت قانونی کارت شناسایی اقامت موقت ترکیه از مشاورین آشنا به مسائل حقوقی و قوانین مربوطه کمک بگیرید. در کمترین زمان و کمترین هزینه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد