مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

حسابداری بهای تمام شده


این نرم افزار به شما امکان میدهد تا سود فروش هر کالا را مشخص کنید، بنابراین میتوانید کالاهای پرسود خود را شناسایی و عملیات فروش خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. راهکاران تصویر شفافی از عملیات کسبوکارتان را پیش روی شما قرار میدهد و به شما این توانایی را میدهد که روی موارد مهم متمرکز شوید، ریسکهای کسبوکارتان را بهدقت ارزیابی کنید و سریعتر تصمیم بگیرید. نتایج جدول چهار نشان میدهد در چه حوزههایی نیازمند تمرکز و توجه بیشتر به منظور کاهش مدیریت سود و بهبود کیفیت در شرکتهاست. یکی از دستاوردهای این پژوهش و مدل ارائه شده برای مدیریت سود این است که در این مدلمفهوم مدیریت زمان مجامع که روشی دیگر برای انجام مدیریت سود است، معرفی شده است. به طور معمول دولت یکی از بازیگران عمده بخش مالی اقتصاد است. از آنجا که انگیزه مدیران یکی از مفاهیم بنیادین و به عنوان عاملی بسیار مهم که منجر به مدیریت سود میشود و در این تحقیق معرفی شده است. با کاوش درنظرات مصاحبهشوندگان پیامدهای مدیریت سود ناشی از راهبردها شامل دو پیامد در سطح شرکت و استفادهکنندگان اطلاعات گزارشگری مالی و در سطح کلان میباشد. 


حسابها در نرم افزار حسابداری میزان در هفت سطح گروه حسابها، کل، معین، تفضیل و سه سطح تفضیلی شناور شامل اشخاص، مراکز هزینه و واحدها تعریف میشود. در این روش، هر گردش مالی به حداقل دو حساب ربط داده میشود. اگر قرار است خطای برآورد اولیۀ اعلامشده از شاخصهای اقتصادی واقعی یا اصلاحشده مربوط به متغیرهای حسابداری باشد، ضریب 1β باید بهطور معناداری از صفر متفاوت باشد. یکی دیگر از عوامل خاصی که در این مدل معرفی شده و مورد تأکید قرار گرفته است بحثهای انضباطی است که شامل تشویق و تنبیه مناسب، مخدوش شدن اعتبار مدیرعامل و شرکت، دریافت پوئن منفی، تنبیهات بازار میباشد که در واقع سبب محدودیت در مدیریت سود میشود. اغلب اجزای الگوی مدیریت سود که در این پژوهش ارائه شده با ادبیات موجود مطابقت دارد اما با وجود شباهتهای زیاد بسیاری از مؤلفهها و عوامل خاص در این مدل معرفی و مورد تأکید قرار گرفته است که به عنوان نمونه میتوان به مدیریت زمان مجامع، مدیریت رویدادهای بعد از ترازنامه، مدیریت ارائه اطلاعات، انگیزه مدیران و بحثهای انضباطی نام برد. البته لازم به ذکر است از لحاظ نهادهای ناظر ضعف در عوامل انضباطی وجود دارد؛بنابراین با توجه به توضیحات پیشگفته میتوان بیان داشت مدیریت سود تأثیر بسیار مهمی بر شرکت حرفه و سطح کلان اقتصادی دارد هر چند عوامل هریک از موارد ذکر شده ممکن است منجر به انگیزه برای مدیریت سود گردد؛بنابراین با توجه به نتایج پژوهش پیشنهادی گردد به منظور اثربخش بودن جهت بهبود کیفیت شرکتها و کاهش عدم تقارن اطلاعاتی با توجه به اینکه شرایط زمینهای شامل نظام قانونی، مدیریت منابع انسانی، ضعف نظام حسابداری، دانش تخصصی و عوامل فرهنگی میباشند توسط هریک از مقامات مسئول اصلاح و بهبود یابد. 


هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت سود و تعیین مدل مناسب با توجه به شرایط ایران میباشد. اندازهگیری عملکرد نیروی انسانی نیز جزء اصلی سیستم کنترل حسابداری مدیریت است. بر اساس ادبیات تحقیق و بررسی نظر خبرگان با توجه به انگیزه مدیران از مدیریت سود، مدیریت سود میتواند مثبت و منفی باشد. همچنین دیگر مواردی که در این تحقیق معرفی و مورد تأکید قرار گرفته، مدیریت سود از طریق مدیریت ارائه اطلاعات است و در برگیرنده دو مقوله تغییر طبقهبندی اطلاعات و تغییر در شیوه اطلاعات است. حسابداری بهای تمام شده یکی از شاخه های حسابداری مدیریت است که عهده دار وظایف متعددی مانند : ایجاد روش های کنترل هزینه ، ارزیابی موجودی ها و… نحوه محاسبه حقوق و دستمد نیز از دیگر مباحثی است که در دوره های آموزشی حسابداری مقدماتی تا پیشرفته مورد تدریس واقع میگردد. ارزش فعلی اکچواری مزایای تعهد شده بر مبنای حقوق جاری در صورت­های مالی طرح افشا می­شود تا نشان­دهنده تعهدات مزایا تا تاریخ صورت­های مالی باشد؛ ارزش فعلی اکچواری مزایای تعهد شده بر مبنای حقوق پیش­بینی شده افشا می­شود تا نشان­دهنده میزان تعهدات بالقوه بر مبنای تداوم فعالیت باشد که عموماً مبنایی برای تأمین وجوه است. حسابداری منابع انسانی، مولود نیازهای عصر خود، رشد و گسترش دانش بشری و نیز نیازهای اطلاعاتی استفادهکنندگان اطلاعات حسابداری است.


از سوی دیگر، حسابداری منابع انسانی، بحث سیستم کنترل استراتژیک شرکت است. بدین منظور از رهیافت نظریه داده بنیاد چند وجهی استفاده شده است. پیشنهاد میشود از متغیرهای بدست آمده از الگوی پژوهش حاضر برای آموزش و افزایش آگاهی عموم بهویژه دانشجویان رشتههای مرتبط استفاده و اقدامات جدیتری انجام شود؛و با توجه به اینکه روش مدیریت زمان مجامع روشی جدید در خصوص انجام مدیریت سود است لذا شناسایی جایگاه پدیده مدیریت زمان مجمع و سایر روشهای مدیریت سود میتواند نقش مهمی در کاهش پدیده مدیریت سود و شفافیت و کیفیت بیشتر ایفا کند. راهبردها (روشهای) مدیریت سود تحت تأثیر ویژگیهای زمینه و بستر حرفه حسابداری قرار دارد. بسیاری از نرم افزارهای حسابداری امکان شخصی سازی امکانات و ویژگی های نرم افزار را با توجه به نیاز مشتری در اختیار او قرار می دهند. نرم افزار حسابداری شایگان سیستم که با نام «حسابگر» در بازار عرضه میشود دارای امکانات یکپارچه حسابداری، انبارداری، خریدوفروش، دریافت و پرداخت، مرکز هزینه، دفتر چک، دفتر قسط و… علاوه بر این هرکدام از این نسخهها خودشان در حالتهای ساده، متوسط و پیشرفته به فروش میرسند و همانطور که حدس زدید بسته به حالتی که انتخاب میکنید امکانات بیشتری هم دریافت میکنید. ثبت اطلاعات در سیستم نرم افزار حسابداری آرین سیستم، بسیار ساده، آسان و در عین حال کاملا یکپارچه است.


https://accniaz.com/حسابداری-بهای-تمام-شده/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد