مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

چگونه مشاور آزمون شویم


بسیاری از دانشجویان پس از قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه به فکر کار دانشجویی و کسب درآمد هستند. در مقاله ای با عنوان آشنایی با انواع مشاغل دانشجویی به مشاغل مختلف دانشجویی پاره وقت و تمام وقت و همچنین یکی از سودآورترین مشاغل یعنی تدریس خصوصی اشاره کردیم و به مزایای آن پرداختیم.

در میان علاقه مندان به اشتغال دانشجویی، کسانی که رتبه های برتر را کسب کرده اند و در کالج ها یا دانشگاه های برتر کشور پذیرفته شده اند، معمولا مشاوره پذیرش را یکی از اولین گزینه های خود برای کسب درآمد می دانند. اما برای شروع این حرفه، این افراد دوست داشتنی با سوالاتی روبرو می شوند که باید پاسخ آنها را بدانند.

مشاور کنکور کیست؟

برای پاسخ اجمالی به این سوال، مشاور آزمون ورودی فردی است که دانش آموز و والدین او را در طول دوره آمادگی و تحصیل برای حضور در کنکور سراسری همراهی می کند و راهنمایی های لازم را برای پذیرش مورد نظر ارائه می دهد. رشته و دانشگاه و این بهترین رتبه را به آنها می دهد.

این نکات و رهنمودها در زمینه های مختلفی از جمله نحوه مطالعه دروس، برنامه ریزی درسی، روش های ارزیابی یادگیری، مدیریت استرس، مدیریت زمان کنکور، انتخاب رشته، مشاوره والدین و ... ارائه شده است. ما به آنها پرداخت خواهیم کرد.

چه کسانی می توانند مشاور کنکور شوند؟

برای مشاوره کنکور نیازی به تحصیل یا آموزش رسمی در زمینه خاصی نیست. غالباً افرادی که در رشته کنکور سرآمد بوده و نمرات بالایی کسب کرده اند و در پرتقاضاترین واحدها و دانشگاه های کشور پذیرفته شده اند می توانند به عنوان مشاور کنکور به دانش آموزان و خانواده هایشان خدمات ارائه دهند.

همچنین بسیاری از معلمان مدارس و معلمان خصوصی که سالها تجربه تدریس و برقراری ارتباط با دانش آموزان در پروژه های خود را دارند نیز می توانند به عنوان مشاور در کنکور فعالیت کنند.

به عنوان مثال یک معلم خصوصی خوب که مطمئنا دانش زیادی در زمینه های کنکور و مشاوره دارد می تواند داوطلبان کنکور را برای مطالعه دروس زبان کنکور رشته های مختلف راهنمایی کند.می تواند خدمات مشاوره ای ارائه دهد.

یک مشاور خوب کنکور چه وظایفی دارد؟

قبل از اینکه به پاسخ این سوال که چگونه مشاور کنکور شویم، باید ویژگی های یک مشاور خوب کنکور را بشناسید. در این قسمت از مقاله به بررسی مهم ترین ویژگی های یک مشاور خوب کنکور می پردازیم و در هر مورد توضیحی ارائه می کنیم.

1. یک مشاور خوب کنکور باید مسیر موفقیت در کنکور را به بهترین شکل ممکن طی کند.

به عنوان یک مشاور خوب کنکور ابتدا باید بهترین راه برای موفقیت در کنکور دولتی یعنی کسب تراز تدافعی و یا فارغ التحصیلی از یکی از معروف ترین رشته ها یا دانشگاه های برتر کشور را پیدا کنید. برای اینکه با خیال راحت بروند، در کنکور گامی در زمینه مشاوره بر می دارند، تجربه واقعی خود را با داوطلب در میان می گذارند و اعتماد دانش آموز خود را جلب می کنند.

اکثر افرادی که خودشان برای مشاوره کنکور کار می کنند، سابقه تحصیلی و کنکور معتبری ندارند، به همین دلیل نمی توانند به داوطلبان کنکور مشاوره عملی بدهند و توصیه های آنها کمتر حرفی است. تشویق

بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که حداقل یک بار در دوره کارشناسی این مسیر را با موفقیت چشمگیری طی کرده اید و البته ویژگی های لازم دیگر برای مشاور کنکور را دارید، احتمال موفقیت در اینجا بیشتر است. این زمینه.

2. دانشجوی کنکور باید اصول برنامه ریزی درسی را به دانش آموز کنکور خود بیاموزد.

بدون شک با توجه به ماهیت رقابتی کنکور، هر داوطلبی برای رسیدن به هدف خود باید یک برنامه مطالعاتی ثابت، هدفمند و شخصی داشته باشد. میزان مطالب درسی و سطح رقابت در این آزمون بسیار بالاست و بدون برنامه درسی دقیق و کاربردی نمی توان تمامی مباحث و منابع را پوشش داد.

بنابراین اولین وظیفه یک مشاور کنکور این است که به دانش آموز خود نحوه برنامه ریزی صحیح دروس و آمادگی برای کنکور را بیاموزد. برای این امر لازم است برنامه آموزشی همراه با دانش آموز تدوین شود که در درجه اول بتواند دانش آموز را به هدف مورد نظر برساند.

همچنین به یاد داشته باشید که این برنامه باید دارای ویژگی های زیر باشد:

تصمیم بگیرید که دانش آموز چه موضوعاتی را مطالعه خواهد کرد و برای چه مدت در هر روز هفته

در مورد برنامه تست دقیق باشید

چابک باشد

در این برنامه زمان برای مشاهده یا تسویه تاخیر در نظر گرفته شده است.

برای کدام درس ها وقت بیشتری بگذارند و برای کدام درس ها زمان کمتری بگذارند؟

مدت زمان استراحت بین کلاس ها چقدر است؟

باید با ویژگی ها و توانایی های شخصیتی دانش آموز همخوانی داشته باشد

برای دانش آموزان آزمون آزمایشی مناسب باشد

نباید فقط یک ایده باشد و باید اجرا شود

نوشته شود

قادر به امتیاز دهی و بررسی باشند

با مطالعه مقالات بند 1402 برای برنامه ریزی کنکور در مجله استادبانک می توانید اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی در رابطه با این موضوعات پیدا کرده و در اختیار کنکوری های خود قرار دهید.

3. یک مشاور حرفه ای کنکور باید بتواند به سوالات دانش آموزان در زمینه های مربوطه کنکور پاسخ دهد.

برخی از دانش آموزان از ماه ها قبل شروع به تحصیل می کنند. اولین سوالی که برای این گروه کنکور مطرح می شود این است که چگونه از زمان باقی مانده تا کنکور استفاده کنیم.

یا برخی دیگر از دانشجویان با توجه به توانمندی های خود اهداف خود را به وضوح مشخص کرده اند و قصد ورود به رشته یا دانشگاه خاصی را دارند. بنابراین یک مشاور خوب پذیرش باید بتواند اطلاعات لازم را در رابطه با مدرک تحصیلی مورد نیاز برای گذراندن در رشته و درصدهای لازم در هر رشته برای اخذ چنین مدرکی در اختیار دانشجو قرار دهد.

لیست سوالات احتمالی داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری به شرح زیر است:

چگونه تا پایان دوره مطالعه کنکور با انگیزه بمانم؟

آیا می توانم موضوعی را از برنامه مطالعاتی خود حذف کنم تا روی برخی موضوعات مهم تمرکز کنم؟

چگونه دروس مفهومی و حفظی را مطالعه کنیم؟

در هنگام مطالعه برای کنکور چقدر باید تفریح ​​و استراحت کنم؟

چگونه می توانم ساعات مطالعه خود را افزایش دهم؟

در تعطیلات عمومی یا نوروز چگونه درس بخوانیم؟

راه های کوتاه کردن دوره چیست؟

چگونه می توانم تمرکز خود را برای مطالعه بهبود بخشم؟

مطالعه در خانه بهتر است یا در کتابخانه؟

رژیم غذایی من در هنگام مطالعه برای کنکور چگونه باشد؟

نحوه مطالعه برای آزمون های داوطلب در فصل امتحانات چگونه باید باشد؟

در پایه دوازدهم بیشتر روی ارتقای معدل تمرکز کنم یا آزمون ها؟

چگونه می توانم جایگاه احتمالی خود را در آزمون تخمین بزنم؟

در انتخاب رشته به چه نکاتی توجه کنم؟

4. معرفی داوطلبان با بهترین منابع آموزشی، کتب مرجع، آزمون های آزمایشی و اساتید کنکور.

بدیهی است که آگاهی کامل از آخرین پیشرفت ها و نقاط ضعف و قوت همه کنکورها، کتاب های درسی، اپلیکیشن ها، تست های عملی استاندارد و واقعی و مزایا و معایب هر کدام از اهمیت بیشتری برخوردار است یا آشنایی با مباحث کمتر مهم. کتاب شناخت بهترین مدارس کنکور یا معلمان کنکور در دروس مرتبط یکی از مهمترین وظایف مشاور کنکور و البته برگه برنده اوست.

5. از تکنیک های مطالعه تستی و تستی آگاه باشید

اگرچه مطالعه مفهومی ارزش بیشتری از مطالعه نکات تستی و کنکوری دارد و داوطلبان کنکور ابتدا باید دروس خود را به صورت مفهومی مطالعه کنند، اما باز هم باید قبول کنید که کنکور یک مسابقه تستی است. بنابراین اگر دانش آموز رقابتی شما تمام دروس را به صورت مفهومی مطالعه کرده باشد، اما با مهارت های شرکت در آزمون و مطالعه آن آشنا نباشد، ممکن است فرصت های زیادی را در جلسه کنکور از دست بدهد.

علاوه بر این، دانش آموزان اغلب از شما سوالاتی در مورد تکنیک های امتحان می پرسند. به همین دلیل حتی اگر با روش های تست زنی در کنکور موافق نیستید، باید بتوانید در مورد این روش ها و مزایا و معایب هر کدام پاسخ قانع کننده ای به دانش آموز خود بدهید.

با مطالعه مقالات روزنامه روش مطالعه کنکور استاد بانک با روش های مطالعه رشته های مختلف و برخی فنون امتحانی آشنا می شوید.

6. مسئولیت پذیر بوده و به طور مستمر بر پیشرفت دانش آموز تا پایان کار نظارت داشته باشد

برخی از مشاوران کنکور در ابتدای کار با هدف جلب نظر مشاور، قول هایی در مورد گرفتن کاندید در جایگاه یا سمتی می دهند، اما در میانه راه، آنها را کم نمی کنند. و آنها را دنبال کنید. پشتیبانی، اما همچنین دانش آموزان در آن زمان ممکن است خیلی دیر باشد.

این موضوع استرس و اضطراب فداکار را افزایش می دهد و جدا از اینکه نمی تواند به نتیجه مطلوب برسد، مشکلات روحی و روانی زیادی را برای او به همراه دارد.

بنابراین سعی کنید به جای داشتن وعده های عملی نشده یا شروعی پر از باد، به تدریج و به طور مستمر آزمون قبولی خود را در روند یادگیری بهبود بخشید و دروس را آماده کنید و با دستورالعمل های روشن و مقایسه های موجود به دانش آموز کمک کنید تا به بهترین ها دست یابد. نتیجه احتمالی این است که از او حمایت کنیم و تا پایان تمام مراحل کنکور سراسری و پایان انتخاب شغل در کنار داوطلب باشیم.

ادامه مطلب: https://pourdastmalchi.net/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد