مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

ابزار چیست؟ + نحوه انتخاب دستگاه مناسب برای قرار دادن را بررسی کنید


ایمپلنت های دندانی مطمئن ترین راه حل برای جایگزینی دندان و نتیجه تحقیقات و فناوری جدید است. قرار دادن دندان مصنوعی روی چانه یک روش بسیار ساده و بدون عارضه است. ایمپلنت دندان تا پایان عمر نقش دندان اصلی را برای بیمار ایفا می کند که در بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان جایگزین مناسبی به شمار می رود. در حال حاضر نصب طب سوزنی نقش بسیار مهمی در دندانپزشکی دارد. از ایمپلنت ها در روند خونریزی و مسواک زدن دندان ها استفاده می شود که برای قرار دادن ریشه های دندان در استخوان فک و جایگزینی ریشه دندان های موجود استفاده می شود.

ترکیبات ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت فیکسچر یکی از اجزای مهم و می توان گفت مهمترین قسمت ایمپلنت است که در سالهای اخیر به صورت میخ و در حال حاضر به صورت پیچ طراحی شده است. این قطعه از آلیاژ تیتانیوم در اندازه های مختلف ساخته شده است و به خوبی با بدنه می آید. علاوه بر سازگاری با بدنه، از دیگر خواص منحصر به فرد آن می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، شکست و شرایط ترمودینامیکی اشاره کرد. در واقع به دلیل تماس مستقیم ضمیمه با فک و لثه و اهمیت آن از دستگاه های CNC با دقت بالا استفاده می شود.

ایمپلنت ها در زیر لثه و داخل استخوان فک قرار می گیرند و نامرئی هستند. اهمیت آداپتور در این است که بدون آن، ورودی معنایی ندارد. در واقع، آداپتور استحکام طولانی مدت و مقاومت در برابر قرار دادن را تضمین می کند

بست ها برای چه کاری می توان در ایمپلنت استفاده کرد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، تقویت بخش بسیار مهمی از فرآیند ایمپلنت دندان است و می توان گفت که نقش ریشه پروتز را ایفا می کند. در واقع آن قسمت وارد ساختار فک شده و سایر قسمت ها را به خود متصل می کند. در مرحله اول پس از بیهوشی ناحیه مورد نیاز با بی حسی موضعی، دندانپزشک یا جراح متخصص سوراخ کوچکی در فک بیمار ایجاد کرده و آرماتور را با توجه به اندازه، طول و ضخامت مورد نظر قرار می دهد.

سپس روی آن را با کلاه پیچی پوشانید و دانه ها را روی آن دوخت. معمولا بهترین زمان برای نصب استخوان فک برای فک بالا و پایین به ترتیب 5 و 3 ماهگی است. در واقع این دوره به پیوند استخوان بستگی دارد

چگونه نگهدارنده ایمپلنت مناسب را انتخاب کنیم؟

یک اصل اساسی در انتخاب اکسسوری صحیح این است که جراح ابتدا باید بتواند پروتز نهایی را که لوازم جانبی روی آن قرار می گیرد تجسم کند و در واقع از همان ابتدا پروتز نهایی جایگزین پروتز را طراحی و مشخص کند. چند دندان از دست رفته است؟ پس از آن باید میزان تراکم استخوان در محل کاشت احتمالی ایمپلنت بررسی شود و در مرحله آخر اندازه ایمپلنت مشخص شود. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که تعیین صحیح نوع و اندازه فیکساسیون ایمپلنت بیشترین تاثیر را در موفقیت جراحی ایمپلنت داشته است.

انتخاب ایمپلنت با اندازه مناسب بسیار مهم است و عدم انتخاب صحیح آن می تواند موفقیت درمان بیمار را به خطر بیندازد. در مورد اندازه های مختلف ایمپلنت ها باید در نظر داشته باشید که قطر و طول ایمپلنت ها متفاوت است.

در مورد قطر ضمیمه ایمپلنت باید بگوییم که جراح با استفاده از رادیوگرافی و معاینه دقیق بیمار بهترین اندازه را برای قطر دستگاه ایمپلنت انتخاب می کند. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در نواحی با تراکم استخوان پایین، جراح می تواند از تجهیزات طولانی تری برای ایجاد ثبات بیشتر در تراکم استخوان کم استفاده کند.


چگونه فیکوس را کاشت و از آن استفاده کرد؟

پس از بررسی بی حسی موضعی تحت بیهوشی عمومی، دندانپزشک ابتدا استخوانی را سوراخ کرد، سوراخ کوچکی در فک بیمار ایجاد کرد و مفصلی در حفره ایجاد کرد که با اندازه، طول و ضخامت فک بیمار مطابقت داشت. . بعد از اینکه جراح سوراخ کوچکی در استخوان فک شما ایجاد کرد، یک پیچ کوچک جامد داخل استخوان قرار می‌گیرد.

لنگر ایمپلنت به عنوان ریشه یا پایه ایمپلنت عمل می کند و همچنین بر روی ریشه دندان های واقعی عمل می کند. در مقابل این ریشه زنده نیست.

هنگامی که ایمپلنت فیکساسیون در استخوان فک قرار گرفت، منتظر بمانید تا استخوان فک در طول فرآیند با پایه ایمپلنت یکپارچه شود. فرآیندی که در آن لنگر توسط بافت استخوانی فک احاطه می شود، ادغام ایمپلنت به استخوان نامیده می شود.

نگرانی پس از نصب کمربند ایمنی چیست؟

پس از اینکه متخصص دندانپزشکی دستگاه را قرار داد، فرد باید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی توجه کند:

- پاکسازی لکه ها: پس از عمل، فرد باید به آرامی دندان ها و اطراف لکه ها را مسواک زده و با محلول آب گرم و نمک غرغره کند.

- استفاده از آنتی بیوتیک ها: احتمال عفونت لثه پس از گذاشتن ایمپلنت و بخیه زدن لثه وجود دارد و برای جلوگیری از آن باید طبق دستور دندانپزشک از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

- پرهیز از کارهای سنگین: اگر فردی کار سنگین انجام دهد فشار زیادی وارد می شود و بخیه های گوشت باز می شود و خونریزی می کند. بنابراین بهتر است چند روز از کار سخت پرهیز کنید و به بیمار استراحت کافی بدهید تا بهبودی تسریع شود.

هزینه کاشت میلگرد چقدر است؟

به طور کلی هزینه های ضروری مربوط به خرید فیکسچر ایمپلنت به پارامترهای مختلفی از جمله پوشش استفاده شده در سطح فیکسچر، مواد آلیاژی استفاده شده در ساخت قطعه، اندازه و ابعاد قطعه بستگی دارد. کاملا متفاوت. امروزه اکثر فیکسچرهایی که توسط شرکت‌های مختلف تجهیزات دندانپزشکی طراحی و تولید می‌شوند با ساختاری ناهموار پوشانده می‌شوند و با غلاف برای اتصال فیکسچر به منظور افزایش و ارتقای بافت نخاع و طول شاهین پوشانده می‌شوند. فرآیند جوشکاری تکه تکه انجام خواهد شد.

ادامه پست: https://realtimedentist.com/1401/05/دندانپزشک-ایمپلنت-دندان-در-تهران/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد