مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی


سبک نئوکلاسیک ناخودآگاه در بسیاری از قسمت های طراحی داخلی خانه ها و محیط های ما نفوذ کرده است. زیرا دیگر هیچکس قوانین سختگیرانه طراحی کلاسیک را نمی پذیرد و سبک مدرن جایگاه عمیقی در پروژه دکوراسیون کل خانه پیدا نکرده است.

در حدود قرن هجدهم، سبک جدید نئوکلاسیک معرفی شد که مبتنی بر ترکیبی از اصول تزئینی یونان و روم باستان با عناصر مدرن طراحی غربی بود. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان معتقدند دکوراسیون نئوکلاسیک با وجود زیبایی و پیچیدگی سبک کلاسیک، سادگی سبک مدرن را نیز دارد. بنابراین، برای پاسخ به این سوال که سبک نئوکلاسیک چیست؟ می توان گفت چیزی بین سبک قدیمی و مدرن است.

با گذشت زمان از سرویس خواب نئوکلاسیک تانیا چوب در طراحی وسایل منزل به ویژه مبلمان، لوسترها و سرویس های اتاق خواب نیز استفاده شد. به عنوان مثال، اگر به اتاق نئوکلاسیک نگاه کنید، تمام اجزای استفاده شده مانند تخت، میز کنار تخت، کمد چوبی و... ساده و متقارن هستند و برخی از قسمت های بدن را می توان با زیورآلات یا نقوش ظریف تزئین کرد. در ادامه، تأثیر سبک نئوکلاسیک بر دکوراسیون داخلی را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

تفاوت بین سبک های نئوکلاسیک و کلاسیک

سبک کلاسیک را می توان به عنوان مادر سبک های مختلف معرفی کرد. سبک نئوکلاسیک با علاقه به اصالت و شکوه این نوع سبک ها و در عین حال توجه به سبک زندگی مدرن، به عنوان نسل جدیدی از سبک کلاسیک معرفی شد. در واقع هدف سبک نئوکلاسیک ارائه زیبایی و شکوه سبک کلاسیک به شیوه ای مدرن است. زیرا می تواند ضمن نشان دادن سادگی و ظرافت، ارتباط قوی با عناصر طبیعی سبک کلاسیک داشته باشد.

سبک نئوکلاسیک اغلب برای طراحی خانه های بزرگ، ویلاهای بزرگ و فضاهای مجلل و در عین حال مدرن استفاده می شود. به طور کلی تفاوت سبک های نئوکلاسیک و کلاسیک را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

برخلاف سبک کلاسیک تانیل چوب که حواس پرتی و حواس پرتی نوعی امتیاز است، در طراحی داخلی نئوکلاسیک جایی برای استفاده از وسایل پر زرق و برق و غیر ضروری وجود ندارد. زیرا هدف اصلی نشان دادن بهتر جادار بودن فضا است.

به طور کلی، حس سادگی و ظرافت را می توان با نگاهی به مواد تزئینی و وسایل لوکس به کار رفته در دکوراسیون نئوکلاسیک احساس کرد. سلاح های مورد استفاده در سبک کلاسیک معمولاً بسیار سلطنتی هستند و تزئینات غیر معمولی دارند. کافی است به خطوط منحنی و منظم به کار رفته در حجاری های دیوان توجه شود. الگوهای پرده و فرش.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک

اگرچه امروزه انواع مختلفی از سبک های طراحی داخلی وجود دارد، اما سبک نئوکلاسیک به دلیل یکپارچگی آن به یکی از محبوب ترین روش ها برای زیباسازی خانه ها تبدیل شده است. نباید فراموش کرد که سبک نئوکلاسیک دارای عناصر کلاسیک در کنار ویژگی های طراحی مدرن است. اگر از جمله کسانی هستید که به سبک ساده مینیمالیستی یا سادگی راضی نیستید و در عین حال با شلوغی و پیچیدگی سبک کلاسیک احساس خوبی ندارید، بهتر است به سراغ سبک نئوکلاسیک دکوراسیون منزل بروید. کافی است اصول سبک کلاسیک را اصول اولیه در نظر بگیرید و از وسایل مدرن برای دکوراسیون منزل استفاده کنید.

چگونه یک اتاق خواب نئوکلاسیک طراحی کنیم؟

از آنجایی که کیفیت خواب شبانه تاثیر زیادی در کسب انرژی و بهبود خلق و خوی ما دارد، تصمیم گرفتیم در قسمتی جداگانه در مورد ویژگی های مراقبت از خواب نئوکلاسیک صحبت کنیم. امروزه بسیاری از زوج های جوان تمایل زیادی به اتاق خوابی به سبک نئوکلاسیک نشان می دهند. زیرا با وجود سادگی می توانند زیبایی دکوراسیون اتاق خواب عروس را دو چندان کنند. از دیگر مزایای خرید روتختی نئوکلاسیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طرح های نوع سفارشی را ارائه دهید. در واقع، ست های اتاق خواب نئوکلاسیک ( Neoclassical bed set ) طراحی متوسطی دارند. نه تنها دارای نکاتی از تزیینات ظریف است، بلکه دارای تن رنگی روشن و خنثی است که شبیه طراحی مدرن است. انواع زوایا و برش هایی که اجزای مختلف این سبک سرویس خواب را تشکیل می دهند، ساده و در عین حال ظریف هستند. به همین دلیل استفاده از لوازم مدرن و کلاسیک در یک اتاق خوب آسان است. توجه داشته باشید که توجه به اصول هارمونی و تقارن در ست اتاق خواب نئوکلاسیک مهم است.


با استفاده از پوشش از آنجایی که هر دو اتاق خواب باید مرتب و مرتب به نظر برسند، برای این منظور از پرده های کرم، سفید یا کتانی های ساده استفاده می شود. عمدتا برخلاف مدل های مدرن، در طراحی نئوکلاسیک، این روکش تخت را کاملا می پوشاند.

اخرین حرف

اساساً، زندگی پرمشغله امروزی اغلب ساده است. از طرفی نمی توان نیاز به دکوراسیون شیک و مجلل در خانه را نادیده گرفت. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از طراحی دکوراسیون داخلی و معماری خانه خود با یک طراح حرفه ای در مورد سبک نئوکلاسیک مشورت کنید. خوشبختانه این سبک ترکیبی توانسته است سلیقه های مختلف افراد زیادی را برآورده کند و آنها را به خوبی راضی کند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد