مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

7 نمونه‌های مسحورکننده درمان دیسک کمر


اینفرارد از اشعه بسیار کم نور مادون قرمز برای بهبود گردش خون و ترمیم و بازسازی سریع بافتهای آسیبدیده کمک میگیرد. همچنین طب سوزنی باعث ترشح اندورفین و افزایش گردش خون میشود که به تسکین درد دیسک کمر کمک میکند. طب سوزنی این عدم تعادل را با چسباندن سوزنهای نازک به نقاط استراتژیک برای آزاد کردن کانالهای Qi اصلاح میکند. طب سوزنی ریشه در طب چینی باستان دارد. در طب باستانی چین باور بر این است که هر فرد نیروی انرژی دارد که به نامش Qi شناخته میشود و تلفظ آن “چی” است. این ها باعث میشود درد از بین برود مثل آتش زیر خاکستر؛ شعله را از بین میبرد ولی آتش را خیر؛ زیر خاکستر به رشد خودش ادامه میدهد. سیر را به عنوان یکی از پایههای ثابت در آشپزی و برنامه غذایی خود استفاده کنید. اگر درد شما نسبتا خفیف است و شما را از انجام فعالیت های روزانه خود متوقف نمی کند، پزشک شما ابتدا توصیه می کند که ترکیب این درمان های ساده را امتحان کنید. در این روش جراح برای دیدن ریشه عصبی و دیسک از میکروسکوپ استفاده می کند که هم نور بهتری دارد و هم ریشه عصبی را چندین برابر درشت تر می کند بنابراین شناسایی بافتهای مختلف آسانتر میشود.

این روش به بهبود عصب های مهره های دیسک کمر کمک می کند و درد آنها را کاهش می دهد. کانال ستون فقرات فضای محدودی دارد و عصب نخاعی و قطعه دیسک جابهجا شده در آنجا نمیشوند؛ از این رو این جابهجایی روی اعصاب نخاع فشار وارد کرده و اغلب با درد بسیار شدید همراه است که ما آن را تحت عنوان دیسک کمر میشناسیم. این نوع عمل دیسک کمر گاهی اوقات میتواند بهبودی سریعتر و درد کمتری نسبت به جراحی سنتی ستون فقرات ارائه دهند. لامینکتومی باز سنتی شامل زمان بهبودی طولانیتری است و تحرک ستون فقرات را ضعیف میکند. در آن بخشی از هسته پالپوزوس به طور سنتی یا با لیزر از طریق یک برش کوچکتر با میکروسکوپ برداشته میشود. این عمل دیسک کمر که هدفش برداشتن بخشی از دیسک است به رفع درد، بیحسی، ضعف، مشکلات تعادلی یا مشکلات حرکتی بهترین متخصص ارتوپد کمک میکند. این حالت را سندروم دم اسب میگویند. لامینا بخشی از استخوانهای مهرهای است که دیوارههای کانال نخاعی را تشکیل میدهد. این دو حالت از بدترین حالتهایی است که در برای یک فرد ممکن است اتفاق بیافتد. این عدم موفقیت آنقدر رایج است که یک اصطلاح پزشکی برای آن وجود دارد: سندرم جراحی شکستخورده کمر. در موارد نادر، کمردرد ناشی از تومور، عفونت یا مشکل ریشه عصبی به نام سندرم دم اسبی است.

اگر بیماری دیسک کمر در مراحل پیشرفته باشد و فرد دچار پارگی و بیرون زدگی دیسک کمر و فشار روی ریشه عصبی شدهباشد. اما اگر جراحی لازم باشد، با توجه به شرایط بیمار، کم تهاجمیترین گزینه را با بیشترین شانس موفقیت انتخاب میکنند. هنگامی که دردهای کمر سراغ شخصی بیاید ترس از اینکه مبادا نیاز به جراحی داشته باشد ذهن او را تسخیر میکند. معمولا عمل دیسک کمر پس از اینکه درمانهای غیرجراحی، مانند فیزیوتراپی یا تزریق استروئید موثر واقع نشدند، توصیه میشود. باید اشاره کنیم که مصرف مکملهای شامل ترکیبات فعال زردچوبه هم که به آن کورکامین (curcumin) گفته میشود، میتواند موثر و مفید باشد. به گفته دکتر محسن القاسی، بیرون زدگی دیسک کمر خفیف و شدید ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند. این روش با نوع ساده آب درمانی که بوسیله یک حمام آب گرم انجام میشود، متفاوت است و شامل تمرینات ایروبیک در آب است. درعوض پای بیمار فلج میشود و دیگر نمیتواند پای خود را به طرفین بالا بیاورد این حالت را سندروم پای افتاده میگویند.

این روش شامل برداشتن قسمت فتق دیسک بین مهرهای (هسته پالپوزوس) است که عصب یا نخاع را تحت فشار قرارداده است. در نوشتار جداگانه به طور مفصل در این باره خواهم نوشت. اگرچه همجوشی ستون فقرات به طور کلی در کاهش حرکت دردناک مشکلات دیسک موثر است. پس از لامینکتومی سنتی، بیماران به طور متوسط سه تا پنج روز را در بیمارستان میگذرانند. نکته مهم اینکه تمرینات ارائه شده در مطب را میتوان در منزل هم تکرار کرد. در این مقاله که به آشنایی بیشتر با نحوه فیزیوتراپی کمر اختصاص دارد، درباره فیزیوتراپی دیسک کمر، فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر، ورزشهای دیسک کمر و سیاتیک، نکات مربوط به هزینه فیزیوتراپی کمر و البته عوارض فیزیوتراپی کمر هم صحبت خواهیم کرد. ۱- بی اختیاری ادار و مدفوع : در صورتیکه بیمار دچار این عارضه در حضور دیسک کمری شود معمولا باید به صورت اورژانسی و بدون فوت وقت تحت عمل جراحی قرار گیرد. در نتیجه فرد دچار علائم عصبی شدید مانند فلج شدن هر دو پا و بی اختیاری ادرار و مدفوع میشود.

بنابراین پس از گذشت یک الی دو روز از سپری شدن زمان استراحت، از بستر برخاسته و فعالیتهای آرام مانند پیاده روی ملایم، شنا، حرکات کششی و یوگا را آغاز کنید. اصولاً التهاب یعنی ورم میکروسکوپی ، به عبارت دیگر اگر در جایی از بدن به هر دلیلی اتفاق و صدمهای رخ دهد ، غشای سلول صدمه می خورد و موادی را ترشح می کنند که باعث جلب سربازان محافظ بدن می شود. فتق یا پارگی دیسک که در آن یک یا چند دیسک محافظ استخوانهای ستون فقرات آسیب دیده باشند. در مقابل، لامینکتومی میکروسکوپی کم تهاجمی است، زمان بهبودی را کوتاه میکند و آسیب به ساختارهای ستون فقرات مجاور را به حداقل میرساند. از سه ماه تا یک سال طول میکشد تا بهبودی کامل در استخوانهای ستون فقرات خود را تجربه کنید. بهبودی از همجوشی ستون فقرات بسته به سن و سلامتی بیمار شش هفته تا شش ماه طول میکشد.

در طول درمان دیسک کمر و 8 هفته بعد از آن سعی کنید تا حد امکان از مسافرت زمینی بپرهیزید. طول درمان دیسک کمر کلا یک تا دو ماه است یعنی به هر طریقی باید ظرف 1 تا 2 ماه بیمار بهبود پیدا کند. به همین جهت است که در این مقاله در مورد درمان های دیسک کمر بدون جراحی صحبت می کنیم. این جراحی فقط برای دردهای شدید کمر و ساق پا یا زمانی که جراح نیاز به برداشتن بخشی از لامینا برای دسترسی به دیسک فتق دارد، تانجام میشود. بهترین وضعیت استراحت برای بیرون زدگی یا فتق دیسک چیست؟ در ادامه تعدادی از بهترین خوراکیها برای درمان و تسکین درد دیسک کمر را معرفی میکنیم. پزشکان به ندرت فیوژن ستون فقرات را برای درمان دیسک کمر دنبال میکنند. گیاه خشخاش میتواند در شکل یک مکمل هم استفاده شود .این درمان گیاهی دیسک کمر توسط پزشکان هم تایید شده است. فواید بینظیر سیر: برای بدن از خواص سیر هر چه بگوییم کم است. چه زمانی عمل دیسک کمر ضروری میشود؟ شکل اصلی دیسکها زمانی که تحت فشار نباشند، کروی است؛ ولی هنگامی که در حد فاصل مهرهها قرار میگیرند، تحت تأثیر فشار وارده، پهن میشوند و شکلی تخم مرغی به خود میگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد