مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

سخنران مستقل کیست؟


به دنیا بگوییم که ظهور اینترنت آن را به یک صنعت چند میلیارد دلاری در فروش سالانه تبدیل کرده است و برای ورود و ماندن در این صنعت دیگر هنر ارتباطی کافی نیست، بلکه گوینده و بیان و خود کافی است. . -اعلام. برای اینکه بتواند آن را به خوبی انجام دهد، او باید بداند که چگونه نرم افزار را ویرایش و ترکیب کند و خدمات را از طریق گفتگو و مذاکره با مشتریان بفروشد. ما به این دسته از سخنرانان «سخنران آزاد» می گوییم. با علی حاجی پور از دانشکده گویندگان همراه باشید.

منظور ما در این مقاله گویندگان رادیو نیست. از سوی دیگر سخنرانانی که به طور مستقل از طریق اینترنت یا بازار محلی کسب درآمد می کنند. پس هرجا کلمه گوینده را در این مقاله دیدید بدانید که گوینده از دیدگاه ما به معنای "آزاد سخنران" است.

پیش بینی چیست؟

تعریف ساده عبارت این است که "همه جا صدای توست و تو نیستی"، این عبارت اتفاق افتاد. بنابراین، با این کلمات، تبلیغات تلویزیونی، مستند، رادیو، کتاب صوتی، صداگذاری و غیره. پخش هم محسوب می شود.

سخنران خوب کیست؟

سخنران خوب کسی است که مجموعه ای از مهارت ها و مجموعه ای از ابزارها را داشته باشد.

مهارت های سخنران مستقل

تلفظ خوب: یعنی توانایی تلفظ تمام حروف و جملات گوینده رادیو همان طور که هستند، یعنی طبق زبان استاندارد (بدون لهجه)، با آهنگی زیبا و با نقطه گذاری و تاکید مناسب (استرس).

بازی خوب: زمانی که برای یک شخصیت صحبت می کنید، باید بتوانید تمام این احساسات را در صدای خود به مخاطب منتقل کنید، همانطور که شخصیت احساسات خود را بیان می کند.

خوب خواندن متن: یکی از ابتدایی ترین توانایی های یک گوینده، توانایی خواندن خوب متون مختلف است.

آشنایی با نرم افزارهای ضبط، ویرایش و میکس: آن روزها گذشته است که به عنوان گوینده به تازگی در استودیو حاضر می شوید، صحبت می کنید، همه چیز آماده بود و بدون زحمت یک فایل صوتی تهیه می کردید. مشتریان اکنون از شما یک فایل صوتی با کیفیت بالا می خواهند که فقط آنها بتوانند از آن استفاده کنند.

آشنایی با برندسازی شخصی: خود را به عنوان یک سخنران حرفه ای معرفی کنید و مشتریان زیادی شما را به عنوان بهترین فرد برای کار خود در نظر بگیرند، به شما اعتماد کنند و پروژه های خود را به شما بسپارند.

تکنیک های فروش خدمات و صحبت با مشتریان را بشناسید: دانستن علم فروش به شما کمک می کند تا از این شغل درآمد خوب و پایداری داشته باشید.

سخنرانان و مهارت های عالی؟!

این مهارت ها ممکن است زیاد به نظر برسند، اما یادگیری آنها زمان زیادی نمی برد. اگر مایل به دریافت آموزش رایگان در این زمینه هستید، به آدرس زیر مراجعه کرده و در خبرنامه ما عضو شوید:

مشترک شدن در خبرنامه گویندگان آکادمی

تجهیزات فریلنسر

تجهیزات مورد نیاز اسپیکر: کامپیوتر، تجهیزات ضبط صدا شامل میکروفون، سیستم صوتی، هدفون و ... و محیط ضبط مناسب. ما به این مجموعه ابزارها اتاق می گوییم.

آیا باید استودیو داشته باشید یا به استودیو پخش بروید؟

این سوالی است که بسیاری از مردم می پرسند. پاسخ بله است. برای کسب درآمد از شنیدن خود، باید کیفیت ضبط خود را تا حد امکان بالا ببرید. (به کیفیت تبلیغات تلویزیونی توجه کنید. فکر می کنید کدام یک با میکروفون تلفن همراه ضبط شده اند؟) برای این کار به یک محیط و تجهیزات حرفه ای نیاز دارید. برای ساخت استودیو؛ شما باید حداقل 200-300 میلیون تومان هزینه کنید. یعنی ممکن است من و شما این پول را نداشته باشیم. اگر نمی خواهید استودیو راه اندازی کنید، قیمت پوستر (اجاره) استودیو از 40000 تن در ساعت شروع می شود.

پس راه حل چیست؟

میخواستم بگم چشم اندازتون رو روی استودیو 200-300 میلیون تومانی  گوینده محلی بیندازید. نظر شما در مورد استودیوی نقل و انتقالات 5 تا 10 میلیونی چیست؟! اوه بله. شما می توانید با صرف 5 میلیون تومان یک استودیوی کوچک یک نفره با کیفیت ضبط بالا و فروش کامل داشته باشید. شاید به نظر یک رویا باشد، اما حقیقت دارد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد