مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

همه چیز در مورد لباسشویی


اعلام نتایج این تحقیق  سناپویان جنجال و اعتراض اکثر این شرکت ها و خودروسازان را برانگیخت. دانشمندان و محققان با تحقیقاتی در زمینه آلودگی، میکروب ها و باکتری هایی را که در کمین وسایل خانه و آشپزخانه شما هستند، کشف کرده اند. بشقاب سینک، دستمال، اسفنج، کابینت و حتی کنترل تلویزیون، فیلم، دستگیره و لولای در، پریز برق، لیوان یا فنجان چای در محل کار و غیره هشدار داده شده است.

این بار تحقیقات و مطالعاتی در زمینه آلودگی های ناشی از استفاده نادرست از ماشین لباسشویی و ظرفشویی انجام شده است. اعلام نتایج این تحقیق باعث جنجال و مخالفت اکثر شرکت ها و سازندگان این ماشین ها شده است. دکتر. جربا نتایج تحقیقات خود را با عنوان ماشین های لباسشویی و رابطه آنها با بیماری های انسانی منتشر کرد.

محقق و استاد میکروبیولوژی دانشگاه آریزونا، دکتر. چارلز گاربا بسیاری از تحقیقات خود را به "کیفیت آب و آلودگی های مرتبط" اختصاص داد. برای این همه جا می رفتند، حتی به هر گوشه ای. از خانه ها

او میکروب‌ها و باکتری‌هایی را که در محیط بسته و مرطوب خانه به وجود می‌آیند، رشد می‌کنند و تکثیر می‌شوند شناسایی کرد و نسبت به رفتار آنها هشدار داد.» جربا مخزن ماشین لباسشویی شما مکانی امن برای باکتری ها و میکروب های رطوبت دوست است که باعث بیماری های پوستی یا حساسیت در افراد به خصوص کودکان می شوند.

این میکروب ها و باکتری های مضر با استفاده نادرست از ماشین لباسشویی بازسازی و پخش می شوند. برای پیشگیری از چنین بیماری هایی، محققان استفاده صحیح از ماشین لباسشویی را توصیه کرده اند.

مکانی عالی برای شستشوی لباس

اولاً محل قرارگیری ماشین لباسشویی بسیار مهم است، افرادی هستند که به دلایل خاص یا از روی ناآگاهی ماشین لباسشویی را در حمام، انبار یا حیاط قرار می دهند، نمی دانند چه اتفاقی می افتد. نسبت به خود و اعضای خانواده خود حق دارند.

زیرا قرار دادن ماشین لباسشویی در حمام باعث تکثیر سریعتر میکروب ها و باکتری ها می شود. آلودگی ناشی از نفوذ لباس، پرده و لوازم جانبی مانند ملحفه و غیره به داخل حمام می تواند به راحتی افراد را دچار آلرژی، آسم و بیماری های پوستی کند.

بنابراین ماشین لباسشویی شما باید در محیطی باز مانند آشپزخانه نصب شود و در پایان کار مخزن، ماشین لباسشویی و پنجره آشپزخانه را باز نگه دارید تا هوا و بخار خارج شود. زیرا این بخار محیط مناسبی را ایجاد می کند.به میکروب ها و باکتری ها اجازه رشد می دهد.اگر نمی توانید ماشین لباسشویی را در محیط باز نگه دارید. و می توانید آن را در حمام، انباری و غیره قرار دهید. پس از اتمام کار دستگاه، وان یا انباری را برای چند ساعت باز بگذارید تا هوا و بخار خارج شود.

این محقق و میکروبیولوژیست از حوله خشک برای خشک کردن لاستیک اطراف باک و حتی داخل خودرو استفاده می کند تا از انتشار میکروب و باکتری روی لباس جلوگیری کند. آنها حتی ادعا می کنند که ناپدید شدن کامل را تضمین می کنند - بعد از اینکه شما از همه آن استفاده کردید. شستشو با ماشین لباسشویی، خشک کردن در هوای سرد!

شستن لباس زیر

در محیط های بسته و مرطوب، لباس زیر یکی از منابع اصلی انتشار میکروب است. توصیه می کنیم لباس زیر را جدا از سایر لباس ها در ماشین لباسشویی بشویید. این به این دلیل است که کثیفی و آلودگی ناشی از لباس های دیگر می تواند به لباس شما منتقل شود. حتی می تواند به لباس زیر شما برسد و باعث درماتیت و عفونت در جایی که آن را می پوشید، شود.

دکتر. جربا می گوید: حتماً لباس زیر خود را در آب بسیار داغ و با صابون قوی بشویید و در زیر نور مستقیم خورشید خشک کنید. یا بهتر است برای جلوگیری از هر نوع آلودگی، لباس زیر خود را با دست بشویید.

روکش ها و ورق ها را بشویید

برای  تعمیر ماشین لباسشویی بوش حفظ رنگ و ماندگاری روتختی ها، روبالشی ها و ملحفه ها، خانم ها در کدبانو آنها را در آب سرد می شویید و خشک می کنند. یکی از بهترین ها است محیط هایی که گرد و غبار را دور نگه می دارند. و ملحفه و روبالشی باعث ایجاد حساسیت می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد