مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

اطلاعات روستای فیلبند نیازها برای تازه‌آموزان


فاصله سادات محله که زمانی معاف محله گفته می شد و پس از مدتی به سید محله تغییر نام یافت، از شهرستان رامسر 5 کیلومتر می باشد که بیشترین چشمه های آب گرم معدنی در این شهر واقع شده اند. یکی از روستاهای بسیار زیبا و جذابی که در منطقه فیلبند قرار گرفته است، اندوار است. فیلبند در یکی از بلندترین کوههای مازندران واقع شده و چشم اندازی بسیار زیبا دارد. این روستا که در نزدیکی ییلاقت فیلبند قرار دارد، آب و هوای معتدل و نسبتاً خنکی دارد و خبری از هوای تند آمل در اینجا نیست. ییلاقات فیلبند در فصول بهار و تابستان بیش از ظرفیت خود پذیرای میهمانان است، بنابراین یافتن مکان در این دو فصل کار آسانی نیست و علاوه بر آن فیلبند هتلی ندارد. دلیل آن هم ارتفاع بسیار بلندی است که ممکن است برای رسیدن به مناطق دیگر چندین روز در راه باشید؛ البته در حال حاضر که جاده و ماشین های نقلیه این کار را ساده کرده اند. است که سالیانه تعداد زیادی توریست را به خود جلب می کند. در سال گردشگران زیادی به هوای تماشای منظره شگفت انگیز اقیانوس ابرها به روستای فیلبند سفر میکنند و خاطراتی فراموش نشدنی با خود میبرند. البته ما در سیاه کمان چک لیست کاملی از تجهیزات و لوازم مورد نیاز کمپینگ را تهیه کردیم که میتوانید به آن مراجعه کنید. البته لازم است بگوییم که برای سفر به آن نباید تنها سفر کنید و باید حتماً یکی از بومیان این منطقه را همراه خود ببرید! مازندران طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد و با سفر به آن می توانید نهایت لذت را ببرید.

جدول سیاحی لصیف دبی لمدة 4 أیام - 2023 چرا به این منطقه زیبا فیلبند گفته می شود؟ کوتی در زبان دیلمی به معنی تپه است. اما آلوچه ترش، زرشک کوهی و نوعی انگور کوهی که به زبان محلی این منطقه گالش انگیر گفته می شود می تواند به راحتی رشد و میوه دهد.چشمه های فیلبنداز آنجایی که برف در زمستان زیاد است در اردیبهشت ماه و تابستان رودخانه های زیادی در این منطقه دیده می شوند. اگر تجربه طبیعتگردی زیادی ندارید، نیازی نیست نگران شوید. از آنجایی که رانندگی در جنگل امکان پذیر نیست باید کفش مناسب داشته باشید تا بتوانید پیاده روی کنید. پیش از سفر به این منطقه می توانید از طریق اسنپ روم اقامتگاه مناسبی را اجاره کنید تا سفر شما دلچسب تر شود. بهترین و دلچسب ترین کاری که می توان در سفر به روستای فیلبند انجام داد، عکاسی از مناظر مختلف طبیعت بکر و تماشایی اینجاست. با اجاره یک اقامتگاه مناسب از طریق اسنپ روم می توانید از طبیعت بسیار بکر این منطقه لذت ببرید و سفر خود را دلچسب تر کنید. دور تا دورتان یک منظره فوق العاده از شهر و طبیعت می بینید که خوراک عکاسی است و همچنین، چون در جای مرتفعی قرار دارد علاوه بر هوای مساعد تر، یک آرامش و خلوتی خاصی هم در اینجا هست که باید تجربه کرد البته در نظر داشته باشید برای اینکه به قلعه مارکوه دسترسی داشته باشید باید مسیری را طی کنید که بیشترش پله بوده و میانگین نیم ساعت هم طول می کشد تا به قلعه مارکوه برسید. چشمههای متعددی در فیلبند دیده میشود که هریک از آنها ویژگی خاصی داشته و در بخشهایی از این روستا جریان دارند. در ۲۵ کیلومتری شهر سیاهکل، در جنگلهای نزدیک جاده سیاهکل دیلمان، یکی از زیباترین جاهای دیدنی سیاهکل قرار دارد. قلعه مارکوه مربوط به دورانهای تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان رامسر، شهر کتالم، مسیر جاده تلارسر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۴۸۴ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برای رسیدن به این روستای منحصربه فرد از مبدأ تهران یا سایر شهرهای شمالی باید به جاده هراز در ۲۵ کیلومتری آمل برسید، پس از گذر از روستای سنگچال با یک سفر جادهای کوتاه به روستای فیلبند میرسید و میتوانید از زیباییهای خیره کننده و مناظر آن لذت ببرید. اگر به این منطقه سفر کردید، پیادهرویهای طولانی را امتحان کنید و لذت ببرید. بنابراین اگر ساکن تهران هستید، می توانید برای آخر هفته برنامه ریزی کنید و از سفر به این منطقه دیدنی و زیبا نهایت لذت را ببرید. دسترسی به فیلبند از جاده هزار امکانپذیر است و اگر از تهران به این روستا سفر میکنید، فاصلهای در حدود ۱۷۰ کیلومتر را باید طی کنید که به دلیل پیچوخم جاده در مسیر فرعی فیلبند، حدود چهار ساعت در راه خواهید بود. البته این مسئله برای همه آزاردهنده نیست، ولی اگر از آن افرادی هستید که برای پیدا کردن آرامش به آبشار لوه میروید، ممکن است نتوانید در فصل بهار آن را پیدا کنید. طراوت و خنکای آبشار رنگو طراوت و زیبایی سرسبزی اطرافش را دو چندان کرده است. هزینههای رفت و آمد باعث میشد از هر ۱۰ دانشآموز پس از دوره ابتدایی تنها دو سه نفر برای راهنمایی ثبتنام کنند. اگر بعد از تنکابن 15 کیلومتر در مسیر رامسر پیش بروید، به جاده میرزا کوچک خان جنگلی میرسید، سپس سه کیلومتر دیگر پیش بروید تا به تابلوی مارکوه برسید.

این چشمه از یک سو به زمین های زراعی محدود شده و از سه طرف دیگر به جنگل راه دارد. یکی از معروفترین آنها چشمه لار است که بسیار زیباست. قله اندوار در روستایی به همین نام قرار گرفته است که دارای طبیعت و مناظر بکر و زیبایی است اما مسیر دسترسی به آن بسیار سخت و خطرناک است و برای همه امکانپذیر نخواهد بود. جاده پس از گذر از سنگچال پیچ­وخم بیشتری دارد و در صورت بارندگی لغزنده و خطرناک خواهد بود. علاوه بر این که بسیار سرد و یخبندان است، رسیدن به آنجا بسیار سخت و خطرناک است. البته در فصول سرد سال نیز به دلیل برفپوش شدن منطقه، مناظر زیبایی ایجاد میشود. این امام زاده هم در مسیری طولانی، سخت و شیب تند قرار گرفته است که باز هم نیاز به راهنمای بومی دارید تا گم نشوید. به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی هدایت روز شنبه در نشست شورای اداری که با حضور نمایندگان مجلس، فرماندار، امام جمعه، معاونان فرماندار و رؤسای ادارات در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: با استفاده از اعتبار یاد شده پروژه خط انتقال آب از سد لار و تصفیه خانه شماره ۲ پردیس اجرایی خواهد شد. هرچه از آغاز بهار به سمت تابستان جلوتر رویم، بر حجم گردشگران این منطقه افزوده میشود، چرا که هوای دلپذیر ارتفاعات این روستا و طبیعت زیبای آن افراد مختلفی را جذب میکند. این جاذبه در ایران، دهکدهای کشف نشده و فوقالعاده زیبا بر فراز کوه است و هر ساله گردشگران ایرانی و غیر ایرانی زیادی را به خود جذب میکند.

این پل که یکی از دیدنی های تنکابن و مازندران است گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. «جاهای دیدنی مازندران در زمستان» هم طرفداران زیادی در بین گردشگران سرمادوست دارد. اگر شما هم قصد فرار از این شلوغی و پناه بردن به مکانی ساکت و خلوت را دارید با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی یکی از زیباترین روستاهای ایران همراه باشید. ↑ حسین حسینیان مقدم، منصور داداش نژاد، حسین مرادی نسب و محمدرضا هدایت پناه زیر نظر دکتر سید احمدرضا خضری. برای رزرو کردن هتل و اقامتگاه نیز نگران نباشید، چرا که اسنپ این امکان را فراهم کرده است تا مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و با خیالی آسودهتر سفر کنید. شما می توانید در این منطقه کمپ کنید اما باید خطرهای احتمالی را هم در نظر داشته باشید. چرا که احتمال گم شدن شما در این منطقه وجود دارد و نباید ریسک کنید. اما دقت کنید که این راه را بدون راهنمای محلی و تجهیزات و آمادگی قبلی طی نکنید که ممکن است بعدا دچار مشکل شده یا گم شوید. باید از یکی از شاخههای فرعی رودخانه لار که از این دشت میگذرد عبور کنید تا به کوه کافر راه و دشت لار بزرگ (اصطلاح محلیها: مرغسر یا مرغزار) برسید. در مسیر کوهستانی به سمت فیلبند از روستاهای پاشاکلا و سنگچال گذر خواهید کرد. بام شرقی مازندران، لقبی است که به روستای فیلبند دادهاند، چراکه این روستا در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا، مرتفعترین نقطه در شرق استان مازندران است.

زمانی که از رودهن رد شدید، خروجی جاده هراز را خواهید دید. پس از گشت و گذار در روستای فیلبند و عکاسی از مناظر تکرارنشدنی، میتوانید مسیر خود را به جنگلهای چلاو سنگچال ادامه دهید و با تماشای مناظری از کلبههای چوبی، دشتهای سرسبز و گلههایی که برای چرا آمدهاند دل را به طبیعت بسپارید. ارتفاع این منطقه ۱۶۵۰ متر از سطح دریاست.. آبشارهای زیبایی همچون آبشار جنگل گلستان با ارتفاع 70 متر و آبدهی 30 لیتر در ثانیه در 40 کیلومتری شهر گالکیش و آبشار زیبای آق سو در این پارک وجود دارد که مسافران را ترغیب به دست کم یک شب استراحت و ماندن در آنجا می کند. آبشار لونک کجاست و چگونه باید به دیدن آن برویم؟ به همین دلیل بهتر است که پیش از رفتن محل اقامت خود را پیدا کنید و آن را رزرو نمایید تا زمان سفر به مشکل برنخورید. حتی در برخی مناطق آن می توانید بالاتر از ابرها قرار بگیرید و فضایی بسیار دیدنی و دلنشین را مشاهده کنید. بعضی از گروهها با ماشین آفرود به این منطقه میآیند و آفرودسواری در آبشار ورزان و سوباتان را به دیگران هم پیشنهاد میکنند. تنها ۳۰ کیلومتر با آبشار دودوزن فاصله دارد. این پارک تنها ۳۰ کیلومتر از شهر گالیش فاصله دارد و همپنین در ۱۱۵ کیلومتری شهرستان بجنورد می باشد. آبشار رنگو در میان جنگل رنگو واقع شده و با توجه به آن که از صخره ای نیم دایره ای شکل جریان یافته و چهره ای زیبا و تماشایی را پدید آورده است. این آبشار در شهرستان بابل، منطقه بابلکنار واقع شده و در دل جنگلهای لفور قرار دارد. تقسیمات کشوری، بخش شمالی و شمال شرقی دشت لار در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران و بخش جنوبی و جنوب غربی آن در لواسانات شهرستان شمیران در استان تهران واقع شده است.

این منطقه گردشگری در دل دره، در مجاورت رود صفارود و در بخش پایینی جاده واقع شده است. این پل که به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی ایران محسوب میشود، در شهر پل سفید، شهرستان سوادکوه، روستای ورسک، دره ورسک واقع شده است. این روستا که به بام مازندران نیز مشهور است دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی بوده که می توان با سفر به این روستا از آنها بازدید کرده و تجربه حضور در روستایی تاریخی و طبیعی را کسب کرد. این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد، در یک نیم روز می توانید بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر اجاره ون برای شمال بنشینید. از جاده دیلمان به توتکی و بعد به روستای بالارود بروید. روستای زیارت نیز در فاصله 20 کیلومتری از دریاچه توشن قرار دارد. در گذشته حاجیانی که به قصد زیارت به کعبه می رفتند، در حین بازگشت، فامیل ها و خانواده در نزدیکی این جنگل به استقبال شان می آمدند و به مناسبت این دیدار همگی دور هم ناهار می خوردند، به همین خاطر نام آن را ناهارخوران گذاشتند. داشته که همگی به ثبت و ضبط سازمان میراث فرهنگی درآمده اند. از خودروهای سواری داخلی، تا ماشین های شاستی بلند و حتی انواع مدل های ون در این سایت وجود دارد که همگی امکان اجاره دارند. این روستای ییلاقی مازندران که در از بالا به پایین شبیه اقیانوسی از ابرها است در بین شهرهای بابل و آمل از استان مازندران قرار گرفته است. روستای فیلبند، در استان مازندران واقع شده و از توابع شهرستان بابل بشمار می آید. دسترسی به آن کمی سخت است اما اگر علاقه دارید، می توانید از آن بازدید کنید.

حال تصور کنید که در دل همین جنگل، چندین آبشار کوچک و بزرگ از دل کوه میجوشند و در حوضچههای زیبایی میریزند و مناظر خیره کننده و خاطره انگیزی را ایجاد میکنند. چگونه به آبشار لونک برویم؟ جنگل چلاو در محدوده جنگلهای هیرکانی قرار دارد و این یعنی جزو باستانی ترین جنگلهای دنیا بر روی زمین به شمار میرود. در این منطقه جنگل های هیرکانی وجود دارد و از جنگل های باستانی در دنیا محسوب می شود. در دامان طبیعت فیلبند یکی از زیباترین چشمههای آب معدنی دنیا قرار دارد. گورستان قدیکی خاک عمر: مکانی که در کنار تاریخی بودن به همه ی ما انسان ها یادآوری می کند که یک روز باید از این جهان برویم! پایینتر بودن ارتفاع این منطقه نسبت به فیلبند موجب رشد بهتر درختان شده است. شما به دشت لار چه امتیازی میدهید؟ دشت شقایقهای وحشی: اصلاً یک دشت لار است و یک دشت شقایق. در بخش غربی روستا یک مسافرخانه به نام تکیه غرب وجود دارد. سقالکسار روستایی از بخش مرکزی شهرستان رشت است که در استان گیلان ایران قرار دارد. تماشای مناظر اطراف و طبیعت بینظیر آن از فراز ابرها در یک روستای ییلاقی، همانند یک قاب نقاشی خیالی شما را به وجد خواهد آورد. حمام تاریخی دیلمان: حمامی با چند گنبد که نورگیرهایی در سقف نیز دارد و به دوره ایلخانیان مربوط میشود. بسیاری از افرادی که در تهران زندگی می کنند، به این منطقه سفر کرده اند؛ چرا که فاصله زیادی بین فیلبند و تهران وجود ندارد. اما دسترسی به این روستا از طریق جاده فرعی کوهستانی می باشد و مسیر، پیچ و خم های زیادی دارد. در قسمت های دیگری از جاده صخره های بلند، شکلی متفاوت از این جاده را نمایان می کند. این مسوول یادآور شد : سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) از سال ۲۰۲۱ موضوعی را تحت عنوان دهکده های جهانی گردشگری مطرح و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستاها عنوان کرد و بر این اساس موضوعاتی از جمله مناظر طبیعی، فرهنگی، ارزش ها و فعالیت های محلی شامل خوراک شناسی و حفظ هویت بومی روستاها مورد تاکید قرار گرفت.

بیایید برخی از این جاذبههای مجذوب کننده را با هم مرور کنیم. در این منطقه انواع گونههای جانوری مانند خرس، شغال، گرگ، خارپشت، گراز، گاومیش، خرگوش، پلنگ، شاهین و قرقاول وجود دارد که برخی از آنها به دلیل شکار بیرویه در خطر انقراض قرار گرفتهاند. عکاسی کردن که یکی از ارکان اساسی سفر به شمال است. و بهصورت شبانهروزی به مراجعهکنندگان خدمات ارائه میدهد همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان دادهاند میتوان گفت این مکان یکی از جاذبههای طبیعی خوب این منطقه میباشد. طبیعت آن به قدری جذاب است که بسیاری از گردشگران که این منطقه را دیده اند، آن را به دیگران پیشنهاد می کنند. بود) می رسیم. این شهر به دلیل بازار فصلی بزرگش همیشه شلوغ است. اگر به دنبال میل کردن وعده های غذایی محلی و مشهور شمال هستید، می توانید به این رستوران بروید. اغلب ما تاکنون به شمال کشور سفر کرده و غرق در آرامش کوه و جنگل و طبعیت زیبای آن شدهایم؛ اما اگر به دنبال تجربه متفاوتی هستید، ما به شما سفر به روستای فیلبند را پیشنهاد میکنیم. اما در زمان هایی که هوا در این روستا به ویژه ارتفاعات آن صاف بوده و خبری از ابر و مه نباشد، به راحتی میتوان تمام منطقه را مشاهد کرد و به تماشای چشم انداز زیبای آن نسشت. پس از آن می توانید شانس دیدن طلوع و غروب خورشید را داشته باشید و ابرهای متراکم شده را جلوی چشمان خود ببینید. یکی از زیباترین جاهایی که می توانید ببینید و با رفتن به آنجا اصطلاحا با یک تیر چند هدف را بزنید، منطقه گردشگری توسکستان است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد