مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

کاربردها و خواص ورق فولادی 316


فولاد ضد زنگ 316 یک فولاد زنگ نزن آستنیتی کروم نیکل است و حاوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است. محتوای مولیبدن در این مخلوط باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و محلول های یون کلرید و همچنین مقاومت در برابر دماهای بالا می شود.

این آلیاژ به ویژه در محیط های اسیدی و در برابر خوردگی ناشی از اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید استیک، اسید فرمیک و اسید تارتاریک و همچنین سولفات های اسید و کلریدهای قلیایی مقاوم است.

ورق استیل 316 در طبیعت بسیار بادوام است. ساخت آن آسان است و آلیاژی تمیز محسوب می شود و قابلیت جوش پذیری خوبی دارد. فولاد ضد زنگ درجه 316 مقاومت بسیار بالایی در برابر برمید، کلر، اسید سولفوریک، ید و اسیدهای چرب در دماهای بالاتر نسبت به سایر گریدهای فولاد ضد زنگ نشان می دهد.

از ورق های آهنی حاوی مولیبدن نیز می توان در تولید و نگهداری داروهای حساس استفاده کرد. این موضوع از سلامت این آلیاژ ناشی می شود.

ورق فولادی 316

محبوب ترین کاربردهای ورق فولادی 316 تولید محصولات فله، قطعات کوره، مبدل های حرارتی، موتورهای هواپیما، فرآوری شیمیایی، تجهیزات دارویی، پمپ ها و قطعات پمپ، مخازن، کاغذ، پوشاک و تجهیزات پردازش و قطعاتی است که در تماس با دریا هستند. محیط

انواع ورق استیل 316

ورق فولادی 316 شامل فولاد L 316 نیز می باشد که از نوع کم کربن است.

ورق استیل L 316 کیفیت

عیار کم کربن این ورق فولادی 316 است. این گرید کربن باعث کاهش بارش کربن در اثر جوشکاری می شود. بنابراین، این درجه آلیاژ مقاومت در برابر خوردگی بالا را حتی زمانی که جوشکاری مورد نیاز است تضمین می کند.

صفحات فولادی 316 و 316L نسبت به درجه 304 در برابر خوردگی و دماهای بالا مقاومت بیشتری دارند. این نوع ورق فولادی را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد، اما می توان آن را به راحتی شکل داد و کشید.

دارای 316 ورق فولادی

برخی از خواص فولاد ورق 316 به شرح زیر است:

ورق فولادی 316 مهفا حاوی مولیبدن است و به عنوان آستنیت طبقه بندی می شود.

این گیاه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و در شرایط بد دریا قابل استفاده در بخش دریایی است.

این آلیاژ هنگام استفاده در دماهای مختلف (از 425 تا 860 درجه سانتی گراد) در برابر بارش کاربید مقاوم است.

از آنجایی که فولاد ضد زنگ 316 بسیار مقاوم در برابر خوردگی است، در کاربردهای مختلف تجاری و صنعتی و همچنین در محیط های با کلر بالا استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد