مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

ترشی بادمجان کبابی با رب انار; بهترین ترشی که تا حالا خوردی


ترشی و ترشی از جمله غذاهای بسیار خوشمزه ای است که در وعده های غذایی سرو می شود. فصل اصلی تهیه ترشی معمولاً پاییز است. اما ترشی هایی وجود دارد که در هر فصلی از سال می توان آنها را تهیه کرد. بادمجان کبابی یکی از ترشی ها برای غذاهای بسیار لذیذ و معطر است که ترکیبات آن شامل بادمجان کبابی، گردو و زرشک است. این ترشی را می توانید بدون غذا میل کنید. ما تضمین می کنیم که این ترشی خوشمزه ترین ترشی است که تا به حال خورده اید و می توانید آن را در هر زمانی از سال درست کنید. اگر آماده هستید با ما همراه باشید تا از این ترشی خوشمزه و هیجان انگیز که خیلی سریع آماده می شود لذت ببرید.

جزء

بادمجان: 5 عدد

عملکرد: 4 قاشق غذاخوری

گردو: 5 عدد

رب انار نازک: 1 پیمانه

سرکه: نصف لیوان

نمک و گلپر: چقدر مورد نیاز است

طرز تهیه

برای این غذای خوشمزه و سریع ابتدا باید بادمجان را بپزید. برای شروع، بادمجان را بشویید و خشک کنید. سپس اجاق گاز یا گریل را روشن کنید و بادمجان ها و پوست را روی شعله قرار دهید. در حین پخت بادمجان ها را هر دقیقه بچرخانید تا همه قسمت ها به طور یکنواخت پخته و پخته شوند. سپس بادمجان های داغ را در ظرف دربسته بریزید و 10 دقیقه بگذارید تا نرم شوند. حالا می توان پوست بادمجان را جدا کرد. بادمجان پخته شده را به قطعات کوچک برش دهید و در ظرفی بریزید. حالا دانه های گردوی له شده، توت فرنگی، نمک و گلپر، رب انار و سرکه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. نمک آماده شده را در ظروف تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این غذا بلافاصله آماده مصرف است و می توان آن را خشک کرد، اما بهتر است آن را دو روز بگذارید تا همه طعم ها جذب شود. انشالله غذاتون خوشمزه باشه

نکات مهم

1- بادمجان یکی از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانیان است که در بسیاری از غذاها از آن استفاده می کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و برای قلب بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از اولین بادمجان های چینی استفاده کنید. زیرا بادمجان های لایه دوم و سوم معمولا پر تخم مرغ و تلخ هستند. برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است از بادمجان مسطح و گوشتی استفاده کنید.

2- رب انار ربی است از دانه های انار موجود در بازار به دو صورت ترش و شیرین. رب انار معمولا تیره رنگ است. اما زیاد سیاه نباشد که نشانه سوختگی رب در هنگام پخت است. یک رب انار خوب نباید خیلی سفت باشد. همچنین نباید بوی ترش بدهد. برای تهیه شش غذا، سعی کنید رب انار را از فروشگاه های معتبر یا کسانی که رب انار خالص در خانه درست می کنند تهیه کنید. اگر رب انار شما رقیق نشد، آن را با سرکه رقیق کنید.

3- برای شستن توت فرنگی باید به یک نکته توجه کنید: توت فرنگی را نمی توان یک بار زیر آب شست. برای شستن توت فرنگی ابتدا آنها را تمیز کرده و در آبکش یا آبکش قرار دهید. آبکش را در یک کاسه یا کاسه قرار دهید و زیر آب جاری قرار دهید. بعد از چند دقیقه اگر الک را بلند کنید متوجه می شوید که داخل کاسه پر از کف است. باید این کار را ادامه دهید تا آب باقیمانده در کاسه کاملا تمیز شود.

4. سرکه انواع زیادی دارد و بهترین سرکه برای تهیه سرکه سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم تری نسبت به سرکه سفید دارد.

5- آب ترشی را در یک لیوان بریزید. ظرفی که می خواهید در آن تخمیر کنید باید کاملا تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می زند. پوشش شیشه ای نباید زنگ زده یا خراشیده شود. برای جلوگیری از نشت هوا در ظرف را محکم ببندید. اگر هوا باشد تخمیر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد