مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

تفاوت اصلی بین اسکراب صورت و ماسک صورت چیست؟


هم اسکراب صورت و هم ماسک صورت می توانند سلول های مرده پوست را از پوست شما پاک کنند و گاهی اوقات افراد در انتخاب اسکراب صورت و ماسک های طبیعی صورت دچار سردرگمی می شوند.

به طور معمول، اسکراب صورت یک محصول مبتنی بر کرم است که حاوی مقدار کمی لایه بردار است. بسیاری از انواع ماسک های صورت نیز همین کار را می کنند. تفاوت این است که اسکراب های صورت حاوی گرانول های لایه بردار هستند که از دانه های طبیعی (دانه زردآلو، دانه های طبیعی/پوست پوست و غیره) یا دانه های مصنوعی (کریستال های اکسید آلومینیوم، پلی اتیلن و غیره) ساخته شده اند.

اما انواع بیشتری از ماسک های صورت وجود دارد و ماسک های طبیعی صورت تنها ماسک هایی هستند که بسیار شبیه به اسکراب صورت هستند. تفاوت اصلی ماسک صورت و اسکراب صورت در ترکیبات موجود در آنهاست. ماسک های طبیعی صورت از خاک رس یا زغال چوب ساخته می شوند. اگر یک اسکراب طبیعی صورت حاوی ذرات خاک رس یا ذغال ذغال در مواد تشکیل دهنده آن نباشد، به احتمال زیاد یک اسکراب صورت است.

تفاوت بین اسکراب صورت و لایه بردار چیست؟

اسکراب ها و لایه برداری های AHA (آلفا هیدروکسی اسید) یا BHA (بتا هیدروکسی اسید) فواید کاملا متفاوتی دارند و به روش های بسیار متفاوتی عمل می کنند. در حالی که اسکراب ها بیش از حد پوست را لایه برداری می کنند، اما نمی توانند رسوبات ضخیم و مرده پوست را در اثر آسیب نور خورشید یا کنترل ضعیف منافذ از بین ببرند. اسکراب ها همچنین نمی توانند جوش های سرسفید یا سایر لک هایی را که لایه بردارها انجام می دهند کاهش دهند.

AHA ها و BHA ها می توانند به تمام لایه های مرده برسند و به احیا و جذب پوست از سطح کمک کنند. همچنین BHA می تواند به طور مستقیم در منافذ لایه برداری کند و عملکرد منافذ را بهبود بخشد. هیچ کس نمی تواند این کار را انجام دهد.

طرز تهیه اسکراب خانگی

شکر ساده صورت

عناصر:

یک قاشق چایخوری شکر، دو قطره آب، اسانس لیمو، پرتقال، درخت چای یا اسطوخودوس (اختیاری)

طرز تهیه و مصرف:

همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. اسکراب را به آرامی روی پوست تمیز با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. مراقب باشید که پوست آن وارد چشمتان نشود. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید. در صورت لزوم، پس از لایه برداری پوست از کمی روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب صورت با ذرات قند

مواد:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه و خوردن:

روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. برای لایه برداری پوست، با حرکات دایره ای ملایم به مدت 60 ثانیه روی پوست تمیز صورت و گردن ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. وقتی وقتتان کم است، با این دستور ساده اسکراب پوست درست کنید.

اسکراب صورت شکر و شکلات

عناصر:

یک چهارم فنجان شکر قهوه ای، یک هشتم روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل.

طرز تهیه و مصرف:

همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. برای لایه برداری مقدار زیادی از آن را روی پوست تمیز به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید و در صورت تمایل به مدت 10 دقیقه بگذارید بماند سپس با آب گرم بشویید.

اسکراب صورت با شکر و شکلات

اجزاء:

یک فنجان شکر قهوه ای، یک هشتم فنجان روغن زیتون، یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل.

طرز تهیه و استفاده:

همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. برای لایه برداری، مقدار زیادی از اسکراب را روی پوست تمیز صورت به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید و در صورت تمایل به مدت 10 دقیقه بگذارید بماند. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.


منبع مقاله: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-خارجی/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد