مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

طرز تهیه فرنی خوشمزه برای 4 نفر


فرنی یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای سفره افطار است. به همین دلیل سه نوع آرد برنج، فرنی نشاسته ای و فرنی زعفرانی تهیه کردیم. روش مخلوط کردن آرد برنج و فرنی نشاسته بسیار شبیه و ساده است، در یکی از آرد برنج و در دیگری نشاسته استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که حریره نشاسته طرفدار بیشتری دارد و مقدار نشاسته مورد نیاز نصف مقدار مورد نیاز آرد برنج است. مدت زمان تهیه فرنی به این روش حداقل 20 دقیقه خواهد بود.

آرد برنج سفید، برنج و برنج نشاسته ای

ابتدا آرد یا نشاسته برنج را در ظرفی با آب داغ مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس شیر را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید، آرد برنج (یا نشاسته) حل شده در آب و شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا نچسبد. بعد از ده دقیقه حوض نیم پز را مزه می کنیم و اگر شیرین بود کمی شکر اضافه می کنیم. معمولا 12-15 دقیقه طول می کشد تا فرنی غلیظ شود و وقتی به غلظت دلخواه رسید حرارت را خاموش می کنیم. پس از خاموش کردن حرارت، گلاب و کمی آب هل را اضافه کرده و در کاسه های مورد نظر بریزید و با دارچین تزیین کنید.

فرنی زعفران

اگر می خواهید رب زعفران درست کنید بهتر است قبل از خاموش کردن اجاق گاز و 2-3 دقیقه آخر کمی زعفران آب پز به رب اضافه کنید. با مراجعه به مقاله زعفران دم کرده می توانید با روش های مختلف تهیه زعفران آشنا شوید و به این ترتیب خمیر بسیار زیبایی خواهید داشت. بعد از اضافه کردن زعفران گلاب را اضافه کنید. رب زعفران وقتی سرد است بهترین طعم را دارد، بنابراین بهتر است رب آماده شده را حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال بگذارید تا سرد بماند.

در نهایت فرنی آرد برنج و حریره نشاسته ای برای کودکان زیر 7 ماه و فرنی آرد گندم برای کودکان زیر یک سال مناسب نیست، زیرا احتمال حساسیت نوزاد به آرد گندم قبل از یک سالگی بیشتر است. اگر برای کودکان زیر یک سال فرنی درست می کنید، نباید از گلاب و دارچین استفاده کنید. فرنی با شیر بادام را نیز می توان از 6 ماهگی به نوزاد داد، اما روش پخت آن متفاوت است.

طرز تهیه شیر بادام برای کودکان

برای تهیه شیر بادام برای نوزادان ابتدا 4 عدد بادام را بشویید و به مدت 24 ساعت در آب گرم خیس کنید. البته آبی که بادام را در آن خیس کرده ایم چندین بار عوض می کنیم و آب شیرین را جایگزین می کنیم. بعد از 24 ساعت پوست بادام ها را جدا کرده و بادام های بدون پوست را در مخلوط کن بریزید. سپس بادام های مخلوط شده را داخل آب بریزید و حدود 15 دقیقه بپزید. بعد با الک خیلی ریز صافش می کنیم، حالا حریر بادام آماده است. فقط مطمئن شوید که در روز اول یک قاشق چای خوری شیر بادام به کودک خود بدهید. روز دوم دو قاشق و از روز سوم می توانید 4 قاشق شیر بادام به کودک بدهید.

ادامه: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/

آهنگ جدید احمد سلو به نام «خاک»

متن آهنگ احمد سلو خاک

خواب دیدی خیره یه روزی رو میشه عیبش


میبینی اونکه شلوغ کرد دورتو یهو میزنه غیبش


سر میشه حست حتی یادت میره اسمت


میشکنی وقتی که عشقت رد میشه از جلو چشمتMusicdel | موزیکدل


آخ نمیدونی عجب دردی داره عاشقی


میجنگی با خودت هی تو چالشی


مثل دیوونه ها میخندی ولی با درد


بی تردید هرجا باشی دنبالش میگردی آخه چرا اینو نمیفهمی رفتنی برنمیگرده


میچرخی دور خودتو بغل کردی پاتوف شباتو عوض کردی که آروم شه قلبت


آخ نمیدونی عجب دردی داره عاشقی


میجنگی با خودت هی تو چالشی


مثل دیوونه ها میخندی ولی با درد

https://musicdel.ir/single-tracks/277387/