مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

آیا بهمن پرورش زندانیان سیاسی را از پشت سد کرج بیرون آورد؟

از دیروز ( 25 آذر 1398 ) اخباری در فضای مجازی پخش شده است که بهمن پرورش ، غواص افسانه ای کرمانشاهی چندین جسد را از پشت سد کرج کشف کرده است.


متن خبر منتشر شده در فضای مجازی :


پس ازعملیات بیرون اوردن اجسادمغروق سدکرج توسط بهمن پرورش غواص معروف کرمانشاهی جادوگرابهاکه حاضربه این اقدام انسانی شده بوده طبق خبرهای حاکی یکی ازهموطنان فرزندش درسدکرج غرق شده بودوپدرش برای پیداکردن جسدفرزندش این غواص راکه خیلی ماهربوداستخدام میکنه وموقعی که این غواص میره زیراب وبعدمدتی میادبالامیگه کدام یکی فرزندشماست طرف میپرسه چطورمگه میگه ون زیرکلی جسدهست که همشون جوان هستن

جنازه جوانان ازادی خواه تهرانی درابان ماه۹۸که بادستان بسته درکانال فاضلاب به شهادت رسیدن به کدامین گناه

وبعدازدراوردن تعدادی جسداین غواص ۴روزاست ازاین غواص اطلاعی دردست نیست


عکس منتشر شده از اجساد سد کرج که توسط بهمن پرورش نجات داده شده اند.

آیا بهمن پرورش زندانیان سیاسی را از پشت سد کرج بیرون آورد؟

اما به نظر شما چه اشخاص و نهادهایی بیشترین سود و منفعت را از این خبر می برند ؟

در ارتباطی که با بهمن پرورش داشتیم اصل داستان را از زبان این قهرمان مردمی شنیدیم.


تصویر منتشر شده مربوط به روستای احمد آباد شهرستان تکاب است که برای نجات یک شخص به صورت زنجیره ای چندین نفر غرق شده اند. و تمام ماجرا به جز یک خبرسازی هدف دار نبوده است.


این خبر به شدت روی برخی از هم وطنان احساسی و نوع دوست اثر منفی گذاشته است ، به همین دلیل لازم دانستیم که این مورد را اطلاع رسانی کنیم و فعالیت مجدد سایت جوان ایرانی را با خبری روشنگرانه شروع کنیم.


عزیزان مراقب باشید که به چه رسانه و خبری گوش می دهید.


قبل از اینکه سریعا احساساتی شوید ، ابتدا فکر کنید ، تحقیق کنید و بعد درگیر احساسات شوید.

https://irjavan.com/%d8%a8%d9%87%d9%85%d9%86-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%b3%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%ac/

سخنران مستقل کیست؟


به دنیا بگوییم که ظهور اینترنت آن را به یک صنعت چند میلیارد دلاری در فروش سالانه تبدیل کرده است و برای ورود و ماندن در این صنعت دیگر هنر ارتباطی کافی نیست، بلکه گوینده و بیان و خود کافی است. . -اعلام. برای اینکه بتواند آن را به خوبی انجام دهد، او باید بداند که چگونه نرم افزار را ویرایش و ترکیب کند و خدمات را از طریق گفتگو و مذاکره با مشتریان بفروشد. ما به این دسته از سخنرانان «سخنران آزاد» می گوییم. با علی حاجی پور از دانشکده گویندگان همراه باشید.

منظور ما در این مقاله گویندگان رادیو نیست. از سوی دیگر سخنرانانی که به طور مستقل از طریق اینترنت یا بازار محلی کسب درآمد می کنند. پس هرجا کلمه گوینده را در این مقاله دیدید بدانید که گوینده از دیدگاه ما به معنای "آزاد سخنران" است.

پیش بینی چیست؟

تعریف ساده عبارت این است که "همه جا صدای توست و تو نیستی"، این عبارت اتفاق افتاد. بنابراین، با این کلمات، تبلیغات تلویزیونی، مستند، رادیو، کتاب صوتی، صداگذاری و غیره. پخش هم محسوب می شود.

سخنران خوب کیست؟

سخنران خوب کسی است که مجموعه ای از مهارت ها و مجموعه ای از ابزارها را داشته باشد.

مهارت های سخنران مستقل

تلفظ خوب: یعنی توانایی تلفظ تمام حروف و جملات گوینده رادیو همان طور که هستند، یعنی طبق زبان استاندارد (بدون لهجه)، با آهنگی زیبا و با نقطه گذاری و تاکید مناسب (استرس).

بازی خوب: زمانی که برای یک شخصیت صحبت می کنید، باید بتوانید تمام این احساسات را در صدای خود به مخاطب منتقل کنید، همانطور که شخصیت احساسات خود را بیان می کند.

خوب خواندن متن: یکی از ابتدایی ترین توانایی های یک گوینده، توانایی خواندن خوب متون مختلف است.

آشنایی با نرم افزارهای ضبط، ویرایش و میکس: آن روزها گذشته است که به عنوان گوینده به تازگی در استودیو حاضر می شوید، صحبت می کنید، همه چیز آماده بود و بدون زحمت یک فایل صوتی تهیه می کردید. مشتریان اکنون از شما یک فایل صوتی با کیفیت بالا می خواهند که فقط آنها بتوانند از آن استفاده کنند.

آشنایی با برندسازی شخصی: خود را به عنوان یک سخنران حرفه ای معرفی کنید و مشتریان زیادی شما را به عنوان بهترین فرد برای کار خود در نظر بگیرند، به شما اعتماد کنند و پروژه های خود را به شما بسپارند.

تکنیک های فروش خدمات و صحبت با مشتریان را بشناسید: دانستن علم فروش به شما کمک می کند تا از این شغل درآمد خوب و پایداری داشته باشید.

سخنرانان و مهارت های عالی؟!

این مهارت ها ممکن است زیاد به نظر برسند، اما یادگیری آنها زمان زیادی نمی برد. اگر مایل به دریافت آموزش رایگان در این زمینه هستید، به آدرس زیر مراجعه کرده و در خبرنامه ما عضو شوید:

مشترک شدن در خبرنامه گویندگان آکادمی

تجهیزات فریلنسر

تجهیزات مورد نیاز اسپیکر: کامپیوتر، تجهیزات ضبط صدا شامل میکروفون، سیستم صوتی، هدفون و ... و محیط ضبط مناسب. ما به این مجموعه ابزارها اتاق می گوییم.

آیا باید استودیو داشته باشید یا به استودیو پخش بروید؟

این سوالی است که بسیاری از مردم می پرسند. پاسخ بله است. برای کسب درآمد از شنیدن خود، باید کیفیت ضبط خود را تا حد امکان بالا ببرید. (به کیفیت تبلیغات تلویزیونی توجه کنید. فکر می کنید کدام یک با میکروفون تلفن همراه ضبط شده اند؟) برای این کار به یک محیط و تجهیزات حرفه ای نیاز دارید. برای ساخت استودیو؛ شما باید حداقل 200-300 میلیون تومان هزینه کنید. یعنی ممکن است من و شما این پول را نداشته باشیم. اگر نمی خواهید استودیو راه اندازی کنید، قیمت پوستر (اجاره) استودیو از 40000 تن در ساعت شروع می شود.

پس راه حل چیست؟

میخواستم بگم چشم اندازتون رو روی استودیو 200-300 میلیون تومانی  گوینده محلی بیندازید. نظر شما در مورد استودیوی نقل و انتقالات 5 تا 10 میلیونی چیست؟! اوه بله. شما می توانید با صرف 5 میلیون تومان یک استودیوی کوچک یک نفره با کیفیت ضبط بالا و فروش کامل داشته باشید. شاید به نظر یک رویا باشد، اما حقیقت دارد!

7 نمونه‌های مسحورکننده درمان دیسک کمر


اینفرارد از اشعه بسیار کم نور مادون قرمز برای بهبود گردش خون و ترمیم و بازسازی سریع بافتهای آسیبدیده کمک میگیرد. همچنین طب سوزنی باعث ترشح اندورفین و افزایش گردش خون میشود که به تسکین درد دیسک کمر کمک میکند. طب سوزنی این عدم تعادل را با چسباندن سوزنهای نازک به نقاط استراتژیک برای آزاد کردن کانالهای Qi اصلاح میکند. طب سوزنی ریشه در طب چینی باستان دارد. در طب باستانی چین باور بر این است که هر فرد نیروی انرژی دارد که به نامش Qi شناخته میشود و تلفظ آن “چی” است. این ها باعث میشود درد از بین برود مثل آتش زیر خاکستر؛ شعله را از بین میبرد ولی آتش را خیر؛ زیر خاکستر به رشد خودش ادامه میدهد. سیر را به عنوان یکی از پایههای ثابت در آشپزی و برنامه غذایی خود استفاده کنید. اگر درد شما نسبتا خفیف است و شما را از انجام فعالیت های روزانه خود متوقف نمی کند، پزشک شما ابتدا توصیه می کند که ترکیب این درمان های ساده را امتحان کنید. در این روش جراح برای دیدن ریشه عصبی و دیسک از میکروسکوپ استفاده می کند که هم نور بهتری دارد و هم ریشه عصبی را چندین برابر درشت تر می کند بنابراین شناسایی بافتهای مختلف آسانتر میشود.

این روش به بهبود عصب های مهره های دیسک کمر کمک می کند و درد آنها را کاهش می دهد. کانال ستون فقرات فضای محدودی دارد و عصب نخاعی و قطعه دیسک جابهجا شده در آنجا نمیشوند؛ از این رو این جابهجایی روی اعصاب نخاع فشار وارد کرده و اغلب با درد بسیار شدید همراه است که ما آن را تحت عنوان دیسک کمر میشناسیم. این نوع عمل دیسک کمر گاهی اوقات میتواند بهبودی سریعتر و درد کمتری نسبت به جراحی سنتی ستون فقرات ارائه دهند. لامینکتومی باز سنتی شامل زمان بهبودی طولانیتری است و تحرک ستون فقرات را ضعیف میکند. در آن بخشی از هسته پالپوزوس به طور سنتی یا با لیزر از طریق یک برش کوچکتر با میکروسکوپ برداشته میشود. این عمل دیسک کمر که هدفش برداشتن بخشی از دیسک است به رفع درد، بیحسی، ضعف، مشکلات تعادلی یا مشکلات حرکتی بهترین متخصص ارتوپد کمک میکند. این حالت را سندروم دم اسب میگویند. لامینا بخشی از استخوانهای مهرهای است که دیوارههای کانال نخاعی را تشکیل میدهد. این دو حالت از بدترین حالتهایی است که در برای یک فرد ممکن است اتفاق بیافتد. این عدم موفقیت آنقدر رایج است که یک اصطلاح پزشکی برای آن وجود دارد: سندرم جراحی شکستخورده کمر. در موارد نادر، کمردرد ناشی از تومور، عفونت یا مشکل ریشه عصبی به نام سندرم دم اسبی است.

اگر بیماری دیسک کمر در مراحل پیشرفته باشد و فرد دچار پارگی و بیرون زدگی دیسک کمر و فشار روی ریشه عصبی شدهباشد. اما اگر جراحی لازم باشد، با توجه به شرایط بیمار، کم تهاجمیترین گزینه را با بیشترین شانس موفقیت انتخاب میکنند. هنگامی که دردهای کمر سراغ شخصی بیاید ترس از اینکه مبادا نیاز به جراحی داشته باشد ذهن او را تسخیر میکند. معمولا عمل دیسک کمر پس از اینکه درمانهای غیرجراحی، مانند فیزیوتراپی یا تزریق استروئید موثر واقع نشدند، توصیه میشود. باید اشاره کنیم که مصرف مکملهای شامل ترکیبات فعال زردچوبه هم که به آن کورکامین (curcumin) گفته میشود، میتواند موثر و مفید باشد. به گفته دکتر محسن القاسی، بیرون زدگی دیسک کمر خفیف و شدید ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند. این روش با نوع ساده آب درمانی که بوسیله یک حمام آب گرم انجام میشود، متفاوت است و شامل تمرینات ایروبیک در آب است. درعوض پای بیمار فلج میشود و دیگر نمیتواند پای خود را به طرفین بالا بیاورد این حالت را سندروم پای افتاده میگویند.

این روش شامل برداشتن قسمت فتق دیسک بین مهرهای (هسته پالپوزوس) است که عصب یا نخاع را تحت فشار قرارداده است. در نوشتار جداگانه به طور مفصل در این باره خواهم نوشت. اگرچه همجوشی ستون فقرات به طور کلی در کاهش حرکت دردناک مشکلات دیسک موثر است. پس از لامینکتومی سنتی، بیماران به طور متوسط سه تا پنج روز را در بیمارستان میگذرانند. نکته مهم اینکه تمرینات ارائه شده در مطب را میتوان در منزل هم تکرار کرد. در این مقاله که به آشنایی بیشتر با نحوه فیزیوتراپی کمر اختصاص دارد، درباره فیزیوتراپی دیسک کمر، فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر، ورزشهای دیسک کمر و سیاتیک، نکات مربوط به هزینه فیزیوتراپی کمر و البته عوارض فیزیوتراپی کمر هم صحبت خواهیم کرد. ۱- بی اختیاری ادار و مدفوع : در صورتیکه بیمار دچار این عارضه در حضور دیسک کمری شود معمولا باید به صورت اورژانسی و بدون فوت وقت تحت عمل جراحی قرار گیرد. در نتیجه فرد دچار علائم عصبی شدید مانند فلج شدن هر دو پا و بی اختیاری ادرار و مدفوع میشود.

بنابراین پس از گذشت یک الی دو روز از سپری شدن زمان استراحت، از بستر برخاسته و فعالیتهای آرام مانند پیاده روی ملایم، شنا، حرکات کششی و یوگا را آغاز کنید. اصولاً التهاب یعنی ورم میکروسکوپی ، به عبارت دیگر اگر در جایی از بدن به هر دلیلی اتفاق و صدمهای رخ دهد ، غشای سلول صدمه می خورد و موادی را ترشح می کنند که باعث جلب سربازان محافظ بدن می شود. فتق یا پارگی دیسک که در آن یک یا چند دیسک محافظ استخوانهای ستون فقرات آسیب دیده باشند. در مقابل، لامینکتومی میکروسکوپی کم تهاجمی است، زمان بهبودی را کوتاه میکند و آسیب به ساختارهای ستون فقرات مجاور را به حداقل میرساند. از سه ماه تا یک سال طول میکشد تا بهبودی کامل در استخوانهای ستون فقرات خود را تجربه کنید. بهبودی از همجوشی ستون فقرات بسته به سن و سلامتی بیمار شش هفته تا شش ماه طول میکشد.

در طول درمان دیسک کمر و 8 هفته بعد از آن سعی کنید تا حد امکان از مسافرت زمینی بپرهیزید. طول درمان دیسک کمر کلا یک تا دو ماه است یعنی به هر طریقی باید ظرف 1 تا 2 ماه بیمار بهبود پیدا کند. به همین جهت است که در این مقاله در مورد درمان های دیسک کمر بدون جراحی صحبت می کنیم. این جراحی فقط برای دردهای شدید کمر و ساق پا یا زمانی که جراح نیاز به برداشتن بخشی از لامینا برای دسترسی به دیسک فتق دارد، تانجام میشود. بهترین وضعیت استراحت برای بیرون زدگی یا فتق دیسک چیست؟ در ادامه تعدادی از بهترین خوراکیها برای درمان و تسکین درد دیسک کمر را معرفی میکنیم. پزشکان به ندرت فیوژن ستون فقرات را برای درمان دیسک کمر دنبال میکنند. گیاه خشخاش میتواند در شکل یک مکمل هم استفاده شود .این درمان گیاهی دیسک کمر توسط پزشکان هم تایید شده است. فواید بینظیر سیر: برای بدن از خواص سیر هر چه بگوییم کم است. چه زمانی عمل دیسک کمر ضروری میشود؟ شکل اصلی دیسکها زمانی که تحت فشار نباشند، کروی است؛ ولی هنگامی که در حد فاصل مهرهها قرار میگیرند، تحت تأثیر فشار وارده، پهن میشوند و شکلی تخم مرغی به خود میگیرند.

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی


سبک نئوکلاسیک ناخودآگاه در بسیاری از قسمت های طراحی داخلی خانه ها و محیط های ما نفوذ کرده است. زیرا دیگر هیچکس قوانین سختگیرانه طراحی کلاسیک را نمی پذیرد و سبک مدرن جایگاه عمیقی در پروژه دکوراسیون کل خانه پیدا نکرده است.

در حدود قرن هجدهم، سبک جدید نئوکلاسیک معرفی شد که مبتنی بر ترکیبی از اصول تزئینی یونان و روم باستان با عناصر مدرن طراحی غربی بود. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان معتقدند دکوراسیون نئوکلاسیک با وجود زیبایی و پیچیدگی سبک کلاسیک، سادگی سبک مدرن را نیز دارد. بنابراین، برای پاسخ به این سوال که سبک نئوکلاسیک چیست؟ می توان گفت چیزی بین سبک قدیمی و مدرن است.

با گذشت زمان از سرویس خواب نئوکلاسیک تانیا چوب در طراحی وسایل منزل به ویژه مبلمان، لوسترها و سرویس های اتاق خواب نیز استفاده شد. به عنوان مثال، اگر به اتاق نئوکلاسیک نگاه کنید، تمام اجزای استفاده شده مانند تخت، میز کنار تخت، کمد چوبی و... ساده و متقارن هستند و برخی از قسمت های بدن را می توان با زیورآلات یا نقوش ظریف تزئین کرد. در ادامه، تأثیر سبک نئوکلاسیک بر دکوراسیون داخلی را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

تفاوت بین سبک های نئوکلاسیک و کلاسیک

سبک کلاسیک را می توان به عنوان مادر سبک های مختلف معرفی کرد. سبک نئوکلاسیک با علاقه به اصالت و شکوه این نوع سبک ها و در عین حال توجه به سبک زندگی مدرن، به عنوان نسل جدیدی از سبک کلاسیک معرفی شد. در واقع هدف سبک نئوکلاسیک ارائه زیبایی و شکوه سبک کلاسیک به شیوه ای مدرن است. زیرا می تواند ضمن نشان دادن سادگی و ظرافت، ارتباط قوی با عناصر طبیعی سبک کلاسیک داشته باشد.

سبک نئوکلاسیک اغلب برای طراحی خانه های بزرگ، ویلاهای بزرگ و فضاهای مجلل و در عین حال مدرن استفاده می شود. به طور کلی تفاوت سبک های نئوکلاسیک و کلاسیک را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

برخلاف سبک کلاسیک تانیل چوب که حواس پرتی و حواس پرتی نوعی امتیاز است، در طراحی داخلی نئوکلاسیک جایی برای استفاده از وسایل پر زرق و برق و غیر ضروری وجود ندارد. زیرا هدف اصلی نشان دادن بهتر جادار بودن فضا است.

به طور کلی، حس سادگی و ظرافت را می توان با نگاهی به مواد تزئینی و وسایل لوکس به کار رفته در دکوراسیون نئوکلاسیک احساس کرد. سلاح های مورد استفاده در سبک کلاسیک معمولاً بسیار سلطنتی هستند و تزئینات غیر معمولی دارند. کافی است به خطوط منحنی و منظم به کار رفته در حجاری های دیوان توجه شود. الگوهای پرده و فرش.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک

اگرچه امروزه انواع مختلفی از سبک های طراحی داخلی وجود دارد، اما سبک نئوکلاسیک به دلیل یکپارچگی آن به یکی از محبوب ترین روش ها برای زیباسازی خانه ها تبدیل شده است. نباید فراموش کرد که سبک نئوکلاسیک دارای عناصر کلاسیک در کنار ویژگی های طراحی مدرن است. اگر از جمله کسانی هستید که به سبک ساده مینیمالیستی یا سادگی راضی نیستید و در عین حال با شلوغی و پیچیدگی سبک کلاسیک احساس خوبی ندارید، بهتر است به سراغ سبک نئوکلاسیک دکوراسیون منزل بروید. کافی است اصول سبک کلاسیک را اصول اولیه در نظر بگیرید و از وسایل مدرن برای دکوراسیون منزل استفاده کنید.

چگونه یک اتاق خواب نئوکلاسیک طراحی کنیم؟

از آنجایی که کیفیت خواب شبانه تاثیر زیادی در کسب انرژی و بهبود خلق و خوی ما دارد، تصمیم گرفتیم در قسمتی جداگانه در مورد ویژگی های مراقبت از خواب نئوکلاسیک صحبت کنیم. امروزه بسیاری از زوج های جوان تمایل زیادی به اتاق خوابی به سبک نئوکلاسیک نشان می دهند. زیرا با وجود سادگی می توانند زیبایی دکوراسیون اتاق خواب عروس را دو چندان کنند. از دیگر مزایای خرید روتختی نئوکلاسیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طرح های نوع سفارشی را ارائه دهید. در واقع، ست های اتاق خواب نئوکلاسیک ( Neoclassical bed set ) طراحی متوسطی دارند. نه تنها دارای نکاتی از تزیینات ظریف است، بلکه دارای تن رنگی روشن و خنثی است که شبیه طراحی مدرن است. انواع زوایا و برش هایی که اجزای مختلف این سبک سرویس خواب را تشکیل می دهند، ساده و در عین حال ظریف هستند. به همین دلیل استفاده از لوازم مدرن و کلاسیک در یک اتاق خوب آسان است. توجه داشته باشید که توجه به اصول هارمونی و تقارن در ست اتاق خواب نئوکلاسیک مهم است.


با استفاده از پوشش از آنجایی که هر دو اتاق خواب باید مرتب و مرتب به نظر برسند، برای این منظور از پرده های کرم، سفید یا کتانی های ساده استفاده می شود. عمدتا برخلاف مدل های مدرن، در طراحی نئوکلاسیک، این روکش تخت را کاملا می پوشاند.

اخرین حرف

اساساً، زندگی پرمشغله امروزی اغلب ساده است. از طرفی نمی توان نیاز به دکوراسیون شیک و مجلل در خانه را نادیده گرفت. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از طراحی دکوراسیون داخلی و معماری خانه خود با یک طراح حرفه ای در مورد سبک نئوکلاسیک مشورت کنید. خوشبختانه این سبک ترکیبی توانسته است سلیقه های مختلف افراد زیادی را برآورده کند و آنها را به خوبی راضی کند!

کدام روکش صندلی برای ماشین من مناسب است؟ چرم یا پارچه؟


روکش صندلی یکی از تزئینات داخلی خودرو است که زیبایی فضای داخلی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می توان آن را مهمترین عامل جذابیت داخلی خودرو دانست. بسته به جنس، روکش صندلی ماشین می تواند بر دمای داخلی اتاق (احساس سردتر یا گرمتر) تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر، روکش ها به طور موثر فضای داخلی و گرمای خودرو را نرم می کنند.

انواع مدل روکش صندلی ماشین

روکش صندلی خودرو یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در بازار ایران است. به همین دلیل است که شاهد تنوع آن در فروشگاه ها هستیم. برای آشنایی بیشتر با این مدل ها بهتر است به یک دسته بندی کلی برای آن ها نگاه کنید. در زیر مدل های روکش صندلی خودرو را بر اساس نوع آنها بررسی می کنیم:

1- روکش صندلی چرمی

چرم اولین نوع روکش صندلی خودرو است که ظاهری زیبا و جذاب به فضای داخلی خودرو می دهد. چرم مورد استفاده در تولید روکش صندلی خودرو:

چرم اصل: این نوع چرم گران ترین چرم موجود در بازار است. کیفیت بالای چرم اصل و نرمی آن یکی از دلایل محبوبیت این نوع روکش هاست. اما برخلاف تصور عموم، این گونه عمر کوتاهی دارد و عمر آن نیز کوتاه است.

چرم صنعتی: چرم صنعتی از نظر قیمت نسبت به چرم طبیعی مناسب تر است. علاوه بر این، این چرم ها بادوام بوده و طول عمر بالایی دارند.

چرم مشتق شده از مشتقات نایلون: این مدل از چرم بدترین ماده ای است که در ساخت روکش صندلی ها استفاده می شود. دوام و عمر مفید آن بسیار کوتاه است و عملا کیفیت قابل توجهی ندارد.

روکش صندلی چرمی

مزایا و معایب روکش چرمی صندلی

در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای استفاده از روکش چرمی صندلی اشاره می کنیم.

ایجاد ظاهری راحت و زیبا در داخل خودرو

هیچ تغییر رنگی در طول زمان وجود ندارد.

تمیز کردن سریع و آسان با کمک اسپری های مخصوص

معایب روکش چرمی صندلی عبارتند از:

جذب سریع حرارت و حرارت دادن در سطح بالایی پوشش

در روزهای گرم هنگام رانندگی عرق می کنید

مخصوصاً در فصل تابستان و پس از قرار گرفتن طولانی مدت خودرو در زیر نور آفتاب، احتمال آتش گرفتن خودرو وجود دارد.

در نواحی شارجه بویژه در شمال کشور احساس خیس و مرطوبی دارد

لایه پوست ممکن است به دلیل گرمای محیطی و انتشار گازهای مضر ترک بخورد

مقاومت کم در برابر خراش و سایش

2- روکش صندلی پارچه ای

دسته دوم صندلی های خودرو روکش های پارچه ای صندلی ها هستند. همه این مدل ها از پارچه یا مخمل ساخته شده اند. ارگونومی روکش های پارچه ای کاملا معقول است و شکل خود را برای مدت طولانی حفظ می کنند. بنابراین هنگام رانندگی مزاحمتی برای مسافران ایجاد نمی کنند.

روکش صندلی پارچه ای

مزایا و معایب روکش های پارچه ای صندلی

بهترین مزایای روکش های پارچه ای عبارتند از:

تنوع زیاد در سبک و رنگ

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

هنگام رانندگی عرق نکنید

مقاومت خوب در برابر سایش و خراش های جزئی

دمای اتاق بر اساس فصل (در تابستان خنک و در زمستان گرم)

بله، هر دارویی مزایا و معایب زیادی دارد. عمده ترین عیوب موجود در پوشش های پارچه عبارتند از:

پارچه تحت تأثیر نور مستقیم خورشید محو می شود

شستشوی سخت و تمیز کردن روکش

مقاومت بالا در برابر لکه های کثیفی روی پارچه

احتمال پارگی در اثر تماس با اجسام نوک تیز

رطوبت را روی صندلی های شهر شارجه احساس کنید

3- روکش صندلی چرم و پارچه

تا اینجا ما مزایا و معایب هر صندلی چرمی و پارچه ای را آموخته ایم. تولیدکنندگان برای رفع نواقص این پوشش‌ها و افزایش مزایای آن، شروع به تولید پوشش‌های کامپوزیت کرده‌اند. در این مدل ها یک قسمت روکش پارچه و قسمت دیگر چرم است و به این ترتیب مزایا و نقاط قوت چرم و پارچه را با هم ترکیب می کنند. و احساس راحتی بیشتری برای مسافر ایجاد می کند، از طرفی ضعف ضعیف تر است و باعث می شود افراد کمتر ناراحت شوند.

به عنوان مثال برای ساخت این روکش های صندلی و پشتی از پارچه استفاده می شود. به این ترتیب در روزهای گرم سال در هنگام رانندگی کمتر احساس تعریق خواهید کرد. از طرفی برای کناره های صندلی از چرم استفاده می شود تا کثیفی آن به راحتی پاک شود.

نوع مدل روکش صندلی ماشین

روکش صندلی خودرو یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در بازار ایران است. بنابراین فروشگاه انواع مختلفی دارد. برای آشنایی بیشتر با این مدل ها توصیه می کنیم دسته بندی کلی آن ها را مرور کنید. در ادامه به تحلیل مدل های روکش صندلی خودرو با توجه به نوع آن ها می پردازیم.

1- روکش صندلی چرمی

چرم اولین نوع روکش صندلی در خودرو است که ظاهری نسبتا ظریف و جذاب به کابین می دهد. چرم های مورد استفاده در ساخت روکش صندلی خودرو عبارتند از:

چرم اصل: این نوع چرم گران ترین چرم موجود در بازار است. کیفیت بالای چرم طبیعی و نرمی آن یکی از دلایل محبوبیت این نوع روکش است. اما بر خلاف افکار عمومی، این نوع طولانی مدت و کوتاه مدت نیست.

چرم مصنوعی: چرم مصنوعی از نظر قیمت ارزانتر از چرم طبیعی است. علاوه بر این، این پوسته ها بادوام و ماندگار هستند.

چرم از نایلون به دست می آید: این مدل از چرم بدترین ماده ای است که در ساخت روکش صندلی ها استفاده می شود. دوام و عمر آن بسیار کوتاه است و عملا کیفیت خاصی ندارد.

روکش صندلی چرمی

مزایا و معایب روکش چرمی صندلی

برخی از مزایای اصلی استفاده از روکش چرمی صندلی به شرح زیر است:

ظاهری زیبا و ظریف در خودرو ایجاد کنید

بدون تغییر رنگ در طول زمان

تمیز کردن سریع و آسان با اسپری مخصوص

معایب روکش چرمی صندلی عبارتند از:

جذب سریع حرارت و گرم شدن سطح پوشش

تعریق بدن هنگام رانندگی در روزهای گرم سال

احتمال آتش گرفتن خودرو به خصوص در فصل تابستان و پس از پارک طولانی مدت خودرو در زیر نور آفتاب

احساس رطوبت و عدم تناسب در مناطق شارجه به ویژه شمال کشور

امکان ترک خوردن لایه پوست در اثر گرمای محیط و انتشار گازهای مضر

مقاومت کم در برابر خراش و سایش

2- روکش های پارچه ای صندلی

دسته دوم روکش های صندلی خودرو روکش های پارچه ای صندلی هستند. همه این مدل ها از پارچه کتان یا مخمل ساخته شده اند. ارگونومی روکش های پارچه ای نسبتا مناسب بوده و موقعیت معمول خود را برای مدت طولانی حفظ می کنند. از این رو هنگام رانندگی باعث ناراحتی مسافران نمی شود.

روکش صندلی پارچه ای

مزایا و معایب روکش صندلی

بهترین مزایای روکش های پارچه ای صندلی عبارتند از:

تنوع بالا در طرح و رنگ

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

عدم تعریق در هنگام رانندگی

مقاومت در برابر سایش خوب و خراش های جزئی

دمای اتاق را با توجه به فصل تنظیم کنید (در تابستان خنک و در زمستان گرم)

البته هر محصولی مزایا و معایب زیادی دارد. مهمترین عیوب پوشش پارچه عبارتند از:

پارچه ها در اثر نور مستقیم خورشید کم رنگ می شوند.

شستشو و تمیز کردن کامل روکش

ماندگاری بالای لکه های کثیفی روی لباس

می تواند در تماس با اجسام تیز پاره شود

احساس خیسی روی صندلی های شهرهای شارجه

3- روکش صندلی چرم و پارچه

تا اینجا با مزایا و معایب هر روکش صندلی چرمی و پارچه ای آشنا شدیم. تولیدکنندگان شروع به تولید لباس های کامپوزیتی برای رفع عیوب این لباس ها و بهبود مزایای آن می کنند. در این مدل ها قسمتی از روکش پارچه و قسمت دیگر چرم است. به این ترتیب مزایا و نقاط قوت چرم و پارچه با هم ترکیب شده و احساس راحتی بیشتری برای مسافران فراهم می شود. از طرفی نقاط ضعف نرم شده و کمتر باعث ناراحتی افراد می شود.

به عنوان مثال از پارچه برای ساخت این روکش های صندلی و پشتی استفاده می شود. به این ترتیب احساس تعریق هنگام رانندگی در روزهای گرم سال کاهش می یابد. از طرفی برای کناره های صندلی از چرم استفاده می شود تا کثیفی آن به راحتی پاک شود.

چگونه می توان کیفیت روکش صندلی خودرو را تعیین کرد؟

هنگام خرید روکش صندلی، اکثر افراد سعی می کنند با توجه به بودجه خود مناسب ترین و با کیفیت ترین محصول را خریداری کنند. بنابراین باید معیارها را بر اساس خرید ایده آل خود در نظر بگیرند. توصیه ما در تهیه روکش صندلی خودرو توجه به موارد زیر است:

پارچه های سنگین نسبت به طرح های سبک تر دوام بیشتری دارند و دوام بیشتری دارند.

احتمال پارگی و آسیب در لباس های سنگین کاهش می یابد.

جنس و کیفیت پارچه یا چرم به کار رفته در تولید رویه، طول عمر آن را تضمین می کند.

روکش ماندگاری بالایی دارد و به خوبی می دوزد.

برای تیونینگ اسپرت و ماشین بهتر است مدل های چرمی را انتخاب کنید.

گزینه شستشوی دستی یا ماشینی باعث راحتی بیشتر شما می شود.

یک کوسن صندلی خوب معمولاً از چند تکه ساخته می شود که به هم متصل می شوند.
ادامه مطلب: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/سایپا/روکش-صندلی-پراید-111/