مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

برای پاکسازی به دکتر یا آرایشگاه نروید

پوست شما تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. مراقبت از پوست یکی از رازهای جوان و زیبا نگه داشتن صورت است. همانطور که می دانید روش های زیادی برای پاکسازی پوست وجود دارد و پاکسازی پوست در سالن زیبایی انجام می شود، اما درمان خانگی همیشه یکی از بهترین روش ها با عوارض کمتر است.
در این مقاله قصد داریم راه های بسیار ساده ای را برای تمیز کردن پوست در خانه به شما پیشنهاد کنیم و با استفاده از آنها پوستی نرم، زیبا و جوان داشته باشید.

پوست را تمیز کنید و به صورت عطر بزنید
عطرها یک داروی ارزان و بسیار موثر برای درمان منافذ مسدود شده و پاکسازی عمومی صورت در خانه هستند. هزینه پاکسازی پوست در آرایشگاه بسیار بالاتر است. این روش منافذ مسدود شده را باز می کند و امکان پاکسازی و ضدعفونی انواعی که وارد پوست می شوند را فراهم می کند.
یک کتری را از آب پر کنید، روی آن را بپوشانید و روی اجاق بگذارید تا آب گرم شود. وقتی آب آنقدر داغ شد که بخار شود، برگ های چای را از روی حرارت بردارید. یک حوله را روی سر خود قرار دهید و با بخار روبرو شوید. اجازه دهید بخار به مدت 10-15 دقیقه به پوست شما نفوذ کند و صورت خود را تقریباً خیس کنید. سپس به آرامی صورت خود را خشک کنید و از یک تونر صورت (برای متعادل کردن PH پوست) و یک مرطوب کننده سبک (برای جلوگیری از خشک شدن پوست) استفاده کنید. دو بار در هفته صورت خود را لایه برداری کنید تا منافذ پوست باز شود و پوست شما جوان به نظر برسد.

عسل برای پاکسازی پوست:
روش اول: فقط عسل
کمی عسل را مستقیماً روی پوست بمالید، بگذارید به طور طبیعی خشک شود، سپس آن را با آب بشویید.
این روند ساده را یک بار در روز تکرار کنید.
روش دوم: عسل، آرد نخودچی و شیر
باید یک یا دو مقدار عسل و شیر را با هم مخلوط کنید، سپس یک قاشق چایخوری آرد نخودچی را به مخلوط اضافه کنید، خوب هم بزنید تا ماسک شود، سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید. دقیقه و با آب گرم بشویید. فراموش نکنید که این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

روش سوم: عسل و دارچین.
دارچین توانایی جلوگیری از رشد باکتری ها روی پوست را دارد و عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل می کند.
بنابراین مخلوط عسل و دارچین راه حل خوبی برای سفید کردن و پاکسازی پوست است.
مقدار مساوی عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و 12 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

اسکراب پاک کننده پوست:
پس از تمیز کردن پوست، باید پوست مرده صورت را بردارید، منافذ را ببندید و پوست را تمیز کنید. پوست را مرطوب کنید و پاک کننده را با حرکات دایره ای بمالید. روی پوست فشار دهید، اما نه خیلی محکم. پوست خود را برای چند دقیقه اسکراب کنید. صورت خود را با یک حوله تمیز بشویید و خشک کنید. اسکراب باعث آرامش و آماده سازی پوست برای مراحل بعدی پاکسازی می شود. می توانید از پاک کننده های آماده استفاده کنید یا با مخلوط لیمو و شکر جاروبرقی درست کنید.

مواد پاک کننده طبیعی پوست برای پاکسازی پوست:
مخلوطی از آرد برنج و ماست به تنهایی می تواند یک پاک کننده پوست خوب باشد. همچنین آب گوجه فرنگی، سرکه سیب، روغن درخت چای، روغن نارگیل، سفیده تخم مرغ، نعناع، ​​جوش شیرین و لیمو می توانند به راحتی پوست شما را تمیز کنند.

برای پاکسازی پوست از ماسک استفاده کنید:
پس از رفع جوش های سرسیاه و آکنه های زیر پوستی و تشکیلات پوستی که باید بلافاصله پس از کشیدن سیگار انجام شود، از ماسک صورت ماست و جوانه گندم (یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب با یک قاشق چایخوری آرد جوانه گندم یا نان سبوس دار مخلوط با آرد) استفاده کنید. ماسک نشاسته یک قاشق ماست بدون چربی را با یک قاشق چایخوری نشاسته مخلوط کرده و با حرکات ماساژ به آرامی روی پوست بمالید و بعد از یک ربع با آب سرد بشویید.

مرحله آخر کرم تونیک و مرطوب کننده است
پس از شستن ماسک نرم کننده از روی صورت خود، از یک تونر خانگی مانند مخلوط آب خیار و گلاب استفاده کنید تا PH پوست خود را متعادل کند. در نهایت از یک مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید. می توانید مراحل تمیز کردن را انجام دهید. یک بار در هفته. آن را امتحان کنید تا اثرات عالی را ببینید.

از چه موادی برای تمیز کردن پوست خود استفاده می کنند؟
اسید سالیسیلیک 2-5% و اسید میوه 10-15% برای تمیز کردن پوست استفاده می شود. این مواد به صورت بیمار زده می شود و در نتیجه لایه پوست برداشته می شود. خود بیمار می تواند شب ها اسید میوه 10 درصد را روی صورت بمالد و صبح آن را بشویید. به سادگی لایه شاخی و بی فایده پوست را از بین می برد. بعد از پاکسازی اگر پوست خشک است باید از مرطوب کننده استفاده کرد اما اگر پوست چرب باشد چیز خاصی لازم نیست پس کار خاصی نیست که فرد انجام دهد.
این کرم‌های اسید میوه علاوه بر پاک‌سازی پوست، روشن‌تر هم می‌شوند، به این معنی که پس از مدتی استفاده، سطح پوست روشن‌تر و رنگ پوست روشن‌تر می‌شود و بافت‌های بین‌المللی را ترمیم و بازسازی می‌کند. . از چرم بهتر است از 18 سالگی پوست را تمیز کنید، اما بهتر است از زمانی که فرد شروع به راه رفتن می کند از ضد آفتاب استفاده کند. برای جلوگیری از پیری از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.  https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

گروهی از محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان پاک کننده شناخته می شوند. آیا این محصولات می توانند پوست را تمیز کنند؟
دیدن؛ دارو ماده ای است برای تسکین بیماری ها و پیشگیری از عوارض و بیماری های خاص با تغییر عملکرد ساختارها یا اندام های بدن، اما در مقابل، لوازم آرایشی پوست است. محصولی که معمولاً روی مو یا ناخن استفاده می شود یا روی آن اسپری می شود. اسپری شده به صورت پودر یا هدف از استفاده از این محصولات زیبایی تمیز کردن پوست است. زیبا و جذاب تر شدن؛ به این ترتیب با ساختار و عملکرد پوست تداخلی ایجاد نمی کند. تمیز کردن یا شستن محصولات آرایشی و بهداشتی؛ محصولات مرطوب کننده و سفت کننده یا سفت کننده به 3 گروه تقسیم می شوند.

فواید پاکسازی پوست
این روش پوست را تمیز کرده و آن را سالم و براق می کند
پوست را تغذیه می کند و گردش خون را فعال می کند.
کاهش جوش، آکنه و حساسیت های پوستی.
برنزه شدن پوست را کاهش می دهد. پوست را جوان می کند و چربی و عرق را از بین می برد.

هر چند وقت یکبار باید پوستمان را تمیز کنیم؟
می توانید هفته ای یک بار پوست خود را تمیز کنید.
مراقبت از صورت چیست؟
فیشال یک درمان پوستی است که منافذ پوست را باز می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و مشکلات رایج پوست را با استفاده از ماسک هایی که برای پوست شما مناسب هستند درمان می کند. پوست صورت را جوان و تغذیه می کند و ظاهری شاداب، جوان و سالم به آن می بخشد.

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه
پاکسازی پوست از دیگر کارهایی است که نباید در آرایشگاه ها انجام شود اما می توان آن را انجام داد. بیشتر بازدیدکنندگان آرایشگاه ها، نوجوانان و جوانانی هستند که مستعد آکنه هستند. اگر متخصص زیبایی ناآگاه باشد و اصول مراقبت از پوست را نداند و به بهانه پاکسازی پوست و ویتامین تراپی از کرم های مختلف، سنگین و چرب استفاده کند، باعث تحریک شدید آکنه می شود.

تمیز کردن صورت با دستگاه
پاک کننده صورت یک ابزار پاک کننده پوست است که می تواند برای عملکرد بهتر یک پاک کننده طبیعی صورت استفاده شود. این دستگاه پوست را عمیقا تمیز می کند، منافذ را به حداقل می رساند و مزایای ضد پیری را ارائه می دهد. https://fatemehhabashi.com/
 

آهنگ جدید روزبه نعمت الهی به نام «پر شده باز دلم از گله ها منو میکشه این فاصله ها»Musicdel | موزیکدل

متن آهنگ پر شده باز دلم از گله ها منو میکشه این فاصله ها روزبه نعمت الهی

خوابم برده روی شونه ی عاشق تو چشمام بستس روی این همه هق هق تو♬♫

بیدارم کن که هنوز توی خواب بدم من حرفای دلمو به کسی نزدم♬♫

بیدارم کن که بگم اگه میشه بمون بیدارم کن بگو خوابه اینا همشون♬♫

تو از حال دل من دیگه با خبری بی میخوای غمتو به کجا ببری♬♫Pic

بسته شده چمدون سفر چقد عشقه تو اون چشمای تر♬♫

پر شده باز دلم از گله ها منو میکشه این فاصله ها♬♫


آهنگ جدید روزبه نعمت الهی به نام «پر شده باز دلم از گله ها منو میکشه این فاصله ها»Musicdel | موزیکدل

یکبار برای همیشه از شر انواع ردیاب خودرو خلاص شوید


به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز، سال گذشته ۲۰ دستگاه خودرو در شاندیز به سرقت رفت و باعث نارضایتی مردم شد، اما تلاش و پیگیریهای نیروی انتظامی در کلانتری بخش شاندیز جهت دستگیری سارقان به نتیجه رسید و سارق حرفهای خودور با سابقه چندین فقره سرقت دستگیر شد. این شرکت در سال 1396 آغاز به کار کرده و در بخش خدمات مشتریان می باشد. طبق اعلام مدیرعامل شرکت دانشبنیان تحقیق، طراحی و تولید موتور ایرانخودرو (ایپکو)، تولید خانواده موتورهای کم مصرف سه استوانه در دستور کار گروه صنعتی ایرانخودرو قرار گرفته و تولید انبوه آن از سال آینده آغاز خواهد شد. ردیاب خودرو همیشه روشن میباشد، اما ردیاب آهنربایی اینگونه نبوده و در حالت آماده باش قرار میگیرد، از این رو مصرف باتری در آن بسیار کم است. شاید برای شما این سوال پیش بیایید وقتی که میتوان از باتری خودرو استفاده کرد، دلیل وجود باتری داخلی ردیاب برای چیست؟ امکان پذیر است که میتوانند نیازهای شما را در سراسر کشور و نصب آن. ابعاد، طریقه نصب و قیمت مهمترین تفاوتی است که بین ردیابها دیده میشود. در حالت کلی دستگاهی که امکانات بیشتر و با کیفیت بهتر را با قیمت مناسبتری ارائه کند فروش بیشتری نیز خواهد داشت، بدون شک تمام این امکانات در یک ردیاب صرفاً ارزان قیمت وجود نخواهد داشت، پس قبل از خرید یک ردیاب مناسب برای ماشین خود لیستی از امکاناتی که به آن نیاز دارید را مشخص کنید تا براساس آن ردیاب خودرو را تهیه کنید.


هر یک از محصولات نام برده دارای ویژگی ها و مزایایی هستند که کارشناسان ما در شرکت کاوشکام آسیا با ارائه این گزارش در نظر دارند با ویژگی ها و مزایای هر یک از محصولات خود آشنا کنند. حال که با عملکرد ردیاب خودرو آشنا شدید وارد مباحث تخصصیتر میشویم… در این مطلب شما را با مزایا و امکانات استفاده از ردیاب خودرو پارس آشنا کردیم. از این رو بهره مندی از امکانات آن بسیار آسان می باشد. شما با آن سروکار دارید، نرمافزار ردیابی جیپیاس و ارسال این مختصات برای مالک خودرو ارسال کند. لازم به ذکر است که این ردیاب از شبکه 4g برای ارسال دقیق اطلاعات و موقعیت مکانی استفاده می کند که این نشان دهنده وجود گزینه دیگری به نام Real time update است و می توانید بدون هر گونه دیرکرد ، موقعیت مکانی اتومبیل را از راه دور مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این ردیاب از نقشه های گوگل مپ برای ردیابی مسیرها استفاده می کند که با استفاده از آن به آخرین و بروزترین نقشه های موجود دسترسی دارد و یکی دیگر از قابلیت های این ردیاب ، Real time update است که در زمان حال بدون هر گونه مشکلی می تواند موقعیت اتومبیل را به شما ارسال کند و از این طریق شما بدون هر گونه مشکلی می توانید حتی به موقعیت های قبلی دسترسی پیدا کنید.


این دستگاه توسط دیاگ یا درگاه OBDII که در قسمت زیرین داشبورد وجود دارد ، به اتومبیل وصل می شود که از این طریق شما نگرانی بابت عمر باتری نخواهید داشت و این در حالی است که این ردیاب یکی از ارزانترین و با قابلیت ترین ردیاب های موجود در بازار می باشد که می توانید از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید که قیمت جهانی این دستگاه 20 دلار می باشد که قیمت نسبتا مناسبی دارد. به بیان ساده تر، جی پی اس برنامه فارسی شده و اختصاصی خریداری کنید. دومین ردیابی که در لیست ما قرار گرفته است ، ردیاب motosafety می باشد که بیشتر برای خانواده هایی است که اتومبیل جدید خریداری کرده اند و اتومبیل آنها اکثرا در اختیار فرزندانشان می باشد. اگر به فکر تأمین امنیت خانواده خود هستید و نمیخواهید با مشکلات نرمافزارهای ردیابی گوشی دیگران روبهرو شوید، ردیابهای gps انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

https://www.darkoob.ir/index.php?option=com_content&view=article&preview=0&id=3236

از طرفی دیگر مراقبت از سالمندان نیز شرایط خاص خود را دارد. یکی دیگر از کاربردهای ردیاب آی آر 160 استفاده های سازمانی است. یعنی این عوامل میتواند باعث خطا در برقراری ارتباط دقیق و صحیح با ماهواره های GPS گردد . برخی از آنها امکانات خیره کننده ای دارند .این تکنولوژی جدید میتواند اتفاقاتی که برای خودرو می افتد از طریق پیامک ، بدون بعد مسافت از راه دور به صاحبش اطلاع دهد . در خوشبینانه ترین حالت حتی اگر بدنه خودروی خود را بیمه کنید بعد از سه ماه و تبلیغات روزنامه فقط 80 درصد خسارت خودرو تحت پوشش بیمه قرار می گیرد که درست شنیدید و 80 درصد توسط بیمه که از قیمت کارخانه ای خودرو است تامین می شود. در واقع، بعد از آن که سارق خودروی یکی از کارکنان شرکت گروه تحقیقات کاوشکام آسیا، شرکت مادر وایزر، نتوانست به دلیل وجود سیستم ردیابی روی آن، خودرو را به سرقت ببرد، ایدهی اولیهی تاسیس وایزر با هدف تبدیل شدن به بزرگترین شرکت ارائه دهندهی جی پی اس های حرفهای شکل گرفت. 2 شما با فناوری GPS استفاده نمی کنند اما استفاده از ردیاب های خودرو در چیست. اما در این شرایط نکتهای که اهمیت بسیاری دارد، سرعت عمل شما در پیدا کردن ردیاب خودرو است.

https://nabzefanavari.ir/fa/news/32923/5-%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%86%D9%82%D9%84%DB%8C%D9%87

چطور هوش هیجانی کودکان یا EQ را تقویت کنیم؟

افزایش هوش هیجانی در کودکان یا EQ بسیار مهم است. به توانایی‌هایی که باعث می‌شود به شناخت و درک احساسات خود و اطرافیان برسید و آن احساسات را به خوبی کنترل کنید هوش هیجانی گفته می‌شود‌ که در این مطلب از جوان ایرانی به آن می‌پردازیم. درواقع پس از یادگیری هوش عاطفی و هیجانی، فرزند شما می‌تواند عواطف خود را کنترل کرده و واکنش بهتری در برخورد و ارتباط با دیگران نشان دهد.


روش‌های افزایش هوش هیجانی

در ادامه چندین روش را شرح می‌دهیم تا بتوانید فرزندانی با هوش هیجانی بالا را آموزش دهید.جوان ایرانی (irjavan.com)


با کودک خود همدردی کنید

البته همدردی با کودک، به معنای تائید او نیست، بلکه شما والدین گرامی باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که فرزند شما احساس کند شما او را درک می‌کنید. همیشه راه درست را نیز به فرزند خود یادآوری کنید. درواقع سعی نکنید که بر روی اعتقادات شخصی خودتان پافشاری کنید، بلکه وضعیت پیش آمده را از دید فرزندان خود نیز ببینید. در این صورت باعث آرامش آن‌ها می‌شوید. درواقع بچه‌ها در بزرگ‌سالی نیز یاد می‌گیرند چگونه خودشان را آرام کنند. همچنین فرزندان شما همدردی با دیگران را نیز یاد می‌گیرند.


ابراز احساسات کودکان

به فرزندان خود اجازه دهید که احساساتش را بروز دهد. درواقع احساس آن‌ها را بی‌ارزش تلقی نکنید و باعث خجالت آن‌ها نشوید. اگر شما احساسات فرزندان خود را نادیده بگیرید، باعث می‌شوید که فرزندان احساساتشان را درون خودشان سرکوب کنند. اگر برخی از احساسات و رفتارهای فرزند شما نادرست است به او بگویید که راه درست چیست، اما نباید به او بگویید که هیچ‌گونه احساسی از او سر نزند. به‌عنوان‌مثال اگر فرزند شما برای رفتن به یک مکانی استرس دارد به او بگویید که من هم مانند شما استرس داشتم، بیا در موردش باهم حرف بزنیم و به این نتیجه برسیم که چگونه می‌توانیم استرس را کمتر کنیم‌‌‌. در این صورت باعث می‌شوید که فرزند شما بتواند احساسات خود را کنترل کند و یا نمایش دهد. درواقع از اینکه آن را بروز دهد شرم و خجالت نداشته باشد.


شما والدین باعث افزایش هوش هیجانی در فرزندان شده و آن‌ها می‌توانند درعین‌حال که به دیگران احترام می‌گذارند، احساسات خودشان را نیز بیان کنند.


به فرزندان خود گوش دهید

اگر هنگامی‌که کودک شما صحبت می‌کند به او گوش دهید، درنتیجه فرزندتان احساس می‌کند به خوبی درک می‌شود. دیگر کودکتان از شما فرار نمی‌کند و در مواقعی که استرس دارد باز هم به شما پناه می‌آورد و شما را یک پناه امن در نظر می‌گیرد.


آموزش مهارت حل مسئله

اگر شما عزیزان به فرزندان خود مهارت حل مسئله را آموزش دهید، درنتیجه کودکان نیز در موقعیت‌های مختلف می‌توانند عصبانیت و اضطراب خودشان را کنترل کرده و در آرامش کامل به ارائه‌ی راه حل بپردازد.


آموزش نام احساسات

از آنجایی که کودکان دایره واژگان نامحدودی در مورد توصیف احساسات خود دارند، بنابراین نیاز است که او را تشویق کنید تا دایره واژگان عاطفی گسترده‌ای برای خودش بسازد. حتی برخی از کلمات را به او یاد دهید. مثلاً اگر از موضوعی ناامید شده است، به او بگویید الان غمگین شدی درسته؟ به فرزند خود آموزش دهید که احساس غم و خوشحالی در زندگی طبیعی است.


از دعواها فرصت بسازید

هنگامی که دعوا و جر و بحث پیش می‌آید، سعی کنید به فرزندتان اجازه دهید بتواند رفتار تند خودش را کنترل کند. مثلاً وقتی برای او‌ وسیله دلخواهش را نمی‌خرید، بگویید این‌که ناراحت باشی طبیعی است، ولی ما امروز آن اسباب بازی را برایت نمی‌خریم.


 

مزایای بالا بودن هوش هیجانی

♦ افرادی که دارای مهارت هوش هیجانی هستند، به بیماری‌های افسردگی و سایر بیماری‌های روانی کمتر مبتلا می‌شوند. اگر فرزند شما بتواند در هنگامی که عصبانی است خودش را آرام کند، در شرایط سخت نیز می‌تواند بهتر عمل کند و درنتیجه رابطه سالم‌تری نسبت به فردی دارد که هنگام عصبانیت هر چیزی که دلش می‌خواهد را به زبان می‌آورد.


♦ اگر برای افزایش هوش هیجانی بچه‌های خود تلاش کنید، وقتی فردا آت بچه‌ها بزرگ شوند، روابط بسیار بهتری را با اطرافیان خود دارند.


♦ طی تحقیقات انجام شده، والدین اگر خودشان دارای هوش هیجانی بالا باشند درنتیجه احتمال اینکه فرزندانشان نیز هوش هیجانی بالا داشته باشند بسیار زیاد است.


♦ مدیریت هیجانات زندگی به سلامت جسمی و روانی فرد کمک زیادی می‌کند.


♦ کودکانی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند، مسئولیت پذیری زیادی دارند. این‌گونه بچه‌ها کارهای خودشان را سروقت انجام داده و هیچ‌وقت دیگران را سرزنش نمی‌کنند.


♦ احساسات خود را به موقع نشان می‌دهند و هیچ موقع دستپاچه نمی‌شوند.


♦ افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، عملکرد تحصیلی آن‌ها نیز بهتر است و تمام توان خودشان برای پیشرفت خود و اطرافیان به کار می‌گیرند.


♦ چنین افرادی می‌توانند احساسات خود را به خوبی کنترل کرده و آن‌ها را به مسیری که سودمند است هدایت کنند.


♦ افراد دارای هوش هیجانی بالا به خوبی دیگران را درک کرده و با آن‌ها همدلی می‌کنند.


♦ شخصیت اجتماعی قوی دارند و ارتباط خوب و هدفمند با دیگران داشته و در هر حالتی هویت خود را حفظ می‌کنند.


 

تلاش والدین برای افزایش هوش هیجانی کودکان

همه ما تمایل داریم که فرزندانمان بهترین زندگی را داشته باشند، در بزرگ‌سالی به افرادی شاد و سازگار تبدیل شوند و بتوانند بهترین نسخه از خودشان باشند. اما برای این کار نیاز است که برای توسعه هوش هیجانی آن‌ها تلاش کنیم.


به آن‌ها آموزش دهیم که باید در بازی‌های مناسب سن خودشان شرکت کنند و کمکشان کنید تا با مفاهیمی مانند برنده یا بازنده بودن آشنا شده و همچنین نوبت گرفتن در بازی را آموزش ببینند.


شما والدین عزیز باید بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید و در زندگی آن‌ها را عملی کنید.


به فرزندان خود کمک کنید تا در موقعیت‌هایی که چالش برانگیز هستند، اعتماد به نفس کافی را پیدا کنند.


به فرزندان خود کمک کنید تا مهارت و دانش کافی را در این زمینه به دست آوردند، علاقه‌شان را کشف کنند و آن را توسعه دهند‌.


آیا مهارت تصمیم‌گیری را با فرزندان خود تمرین می‌کنید و به آن‌ها آموزش می‌دهید که به توانایی‌های خود اعتماد داشته باشند؟


به عنوان یک خانواده و والدین چه کاری انجام می‌دهید تا فرزندان شما انرژی کافی برای بیان احساساتشان را داشته باشند؟


آیا شما والدین عزیز خودتان در مدیریت و کنترل احساسات خود حتی در مواقع خشم، عصبانیت و سختی موفق هستید؟


آیا می‌توانید تشخیص دهید که کودک شما چه زمانی احساس ناراحتی دارد و به او مدیریت احساسات خودش را یاد می‌دهید؟


آیا برای فرزندان خود الگو هستید و آن‌ها از شما آرامش را فرا می‌گیرند؟

چگونگی مدیریت و مربی‌گری احساسات


برای اینکه والدین بتوانند در مدیریت احساسات خود و کودکان خود موفق باشند، نیاز است که ۵ مرحله را رعایت کنند.


آگاهی از احساسات کودک خود

والدین علاوه بر اینکه باید به احساسات خودشان آگاه باشند، نسبت به احساسات فرزندانشان نیز لازم است که حساس بوده و به آن‌ها کمک کنند تا بتوانند احساساتشان را تقویت کنند.


احساسات به عنوان فرصتی برای ارتباط

هیچ‌وقت نباید احساسات را به ناراحتی در نظر بگیرید. بلکه این‌گونه احساسات فرصتی هستند برای ارتباط بیشتر با فرزندتان و این موضوع می‌تواند یک چالش در زندگی شما باشد.


گوش دهید و او را تأیید کنید

هنگامی که فرزند شما صحبت می‌کند تمام توجه خود را به او محکوم کرده و گوش دهید و حتی برخی از کلمات فرزند خود را بازگو کنید،تا فرزند شما به خوبی متوجه شود که شما او را درک می‌کنید.


به احساسات کودک خود برچسب نزنید

هیچ‌وقت پس از صحبت کردن کودک خود او را سرزنش نکنید، بلکه حتی واژگان و کلماتی به او یاد دهید تا بتواند احساسات خود را بیان کند.


حل کردن مشکلات در محدودیت‌ها

به فرزندان خود آموزش دهید تا بتوانند در هر مرحله‌ای از زندگی با تمام مشکلات و محدودیت‌ها مهارت‌های حل مسئله را آموزش ببینند و با احساسات خود به خوبی کنار بیایند.


سخن پایانی:

مهارت‌های هوش هیجانی نه تنها در کودکان بلکه در بزرگ‌سالان نیز باعث ایجاد روابط بهتر و دوستی‌های عمیق‌تر می‌شود. در این مطلب از جوان ایرانی مواردی که را که باعث افزایش هوش هیجانی می‌شود را شرح دادیم.

https://irjavan.com/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%87%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/