مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مجله بدون مرز

مجله ای بدون مرز

مالیات در قبرس شمالی چقدر است؟


قبل از بحث در مورد مالیات در قبرس شمالی، بهتر است یک تعریف کلی از موضوع ارائه شود. مالیات را می توان هزینه ای دانست که افراد جامعه برای پوشش هزینه های عمومی جامعه می پردازند. این هزینه ها شامل زیرساخت ها، آموزش، بهداشت، امنیت، دفاع و سایر خدمات عمومی است.

مالیات در قبرس شمالی یورومای  به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

مالیات غیرمستقیم: مالیات هایی که مستقیماً از درآمد یا اموال اشخاص حقیقی یا حقوقی اخذ می شود. مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر ثروت و مالیات بر ارث.

مالیات های غیر مستقیم: مالیات هایی که به طور غیرمستقیم از طریق مصرف کالاها و خدمات وصول می شود. مانند مالیات بر ارزش افزوده، مالیات واردات و مالیات بر فروش.

مالیات نقش مهمی در تامین مالی دولت و کمک به دولت برای ایجاد شغل برای مردم دارد. مالیات می تواند به تنظیم بازارها و توزیع درآمد در جامعه کمک کند.

مقایسه مالیات های مستقیم در قبرس شمالی و سایر کشورهای اروپایی:

متوسط ​​نرخ مالیات مستقیم در اروپا در سال 2023 حدود 35 درصد است. نرخ مالیات در قبرس شمالی در حال حاضر حدود 20-27٪ است. البته نرخ مالیات مستقیم در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است، بنابراین در کشورهایی مانند دانمارک و سوئد نرخ مالیات مستقیم تا 55 درصد است.

مقایسه مالیات غیر مستقیم با سایر کشورهای اروپایی:

مهمترین شکل مالیات غیر مستقیم در اروپا مالیات بر ارزش افزوده (VAT) است. مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر مصرفی است که از همه کالاها و خدمات در یک کشور اخذ می شود. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اروپا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما به طور متوسط ​​حدود 20 درصد است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قبرس شمالی 18 درصد است. در قبرس شمالی مالیات بر ارزش افزوده KDV نامیده می شود.

نرخ مالیات بر املاک در قبرس شمالی و سایر کشورهای اروپایی:

در اکثر کشورهای اروپایی، صاحبان املاک باید هر ساله مالیات بپردازند تا دارایی خود را داشته باشند. این مالیات معمولاً به صورت درصدی از ارزش ملک محاسبه می شود. در همین حال، در قبرس شمالی euromy.info، مالیات بر دارایی معادل 5 درصد ارزش ملک است و تنها یک بار برای املاک جدید پرداخت می شود. نه تنها نرخ مالیات مضاعف در معاملات ملکی محاسبه نمی شود، بلکه مبلغی نیز بابت مالیات سالانه املاک به دولت پرداخت نمی شود.

مالیات بر کالاهای وارداتی به کشور

نرخ عوارض گمرکی در اروپا بسته به کشور و نوع کالا متفاوت است. به طور متوسط ​​اما مالیات واردات کالا به کشورهای اروپایی حدود 20 درصد است. کالاهای مختلف در قبرس شمالی مشمول مالیات واردات متفاوتی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد